Jump to content
Annons

Neural Gojira | Demo av Neurals nya ampsim


crillemannen

Recommended Posts

Tjo,

 

Jag testade precis Neurals senaste plugin Archetype Gojira. Slängde ihop ett demo spår så man kan höra hur den låter i mix.

 

För övrigt så tycker jag Neural grejer är svinbra. Coola FX i Gojira så som Oktav pedal, pitch Bender och Fuzz.  Ni som lirar gitarr borde definitivt testa!

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
17 timmar sedan sa slejnard:

Låter bra det där! Kör numera också med Neural DSP. Har Archetype Cory Wong. Både känns och låter så himlarns bra! 
 

Snygga videos du gör! Keep it up! 👍

Tack!

 

Yes Neural är grymma. Det kanske fortfarande fattas något i cab simuleringen för att det ska "låta" 100% riktigt. Men de reagerar ju som en riktig stärkare. Plini och Fortin är en favorit för mig. Gojira hade ju några coola pedaler som kändes inspirerande 🙂 

 

Ska nog släppa en collab med multitracks om någon vecka där jag bara använt Neural pluggar. Tycker resultatet blev kanon!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-01-25 at 22:01 sa Hellpig:

Bra demo, det låter rätt fett!!

Håller fullständigt med!

Märks att amparna är konstruerade för nedstämt/ alternativ stämning,  men fick till ett ljud jag tycker passar bra till mitt sound och standarsdtämmning 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa vayzeria:

Håller fullständigt med!

Märks att amparna är konstruerade för nedstämt/ alternativ stämning,  men fick till ett ljud jag tycker passar bra till mitt sound och standarsdtämmning 🙂

njae... alltså jag tror det mer har att göra med produktionen val av trummor, bas osv. Jag tror nog jag skulle kunna få till något kanonbra i standard alt. drop D. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan sa crillemannen:

njae... alltså jag tror det mer har att göra med produktionen val av trummor, bas osv. Jag tror nog jag skulle kunna få till något kanonbra i standard alt. drop D. 

 

 

 Absolut! Kan det absolut göra,  men beror en del på vilket sound man gillar och dels typen av  musik man gillar.  Men gillar "renheten" i amparna, lite enklare kedja men bättre ljud än Guitar rig/ amplitube/ bias amp m.m

Ska utvärdera och pilla lite mer när jag kan labborera ostört utan  familjen 🤓🤓

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa vayzeria:

 Absolut! Kan det absolut göra,  men beror en del på vilket sound man gillar och dels typen av  musik man gillar.  Men gillar "renheten" i amparna, lite enklare kedja men bättre ljud än Guitar rig/ amplitube/ bias amp m.m

Ska utvärdera och pilla lite mer när jag kan labborera ostört utan  familjen 🤓🤓

De har riktigt bra blandning på olika sound. Plini är kanon, Fortin lika så.

 

De borde väl kanske släppa något i stil med orange stärkare osv. Typ en post rock variant.

 

Kommer säkert! 

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan sa crillemannen:

De har riktigt bra blandning på olika sound. Plini är kanon, Fortin lika så.

 

De borde väl kanske släppa något i stil med orange stärkare osv. Typ en post rock variant.

 

Kommer säkert! 

Får göra en "battle of the sounds" här på forumet helt enkelt 😎👊🤟🤣

Link to comment
Dela på andra sajter

HasseFX (oregistrerad)
7 timmar sedan sa crillemannen:

Nice! Testade Nolly också men kände inte den tillförde något i och med jag redan har typ 4-5 neural pluggar. 

Så är det nog - Nolly-pluggen är lite av greatest hits 😉  Har den och Parallax!

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan sa HasseFX:

Så är det nog - Nolly-pluggen är lite av greatest hits 😉  Har den och Parallax!

Jo lite så kändes det som. Lät givetvis bra och hade säkert kötp den om jag inte haft andra.

 

Du borde koll in Plini. Det är den mest användbara för leads år cleans 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

HasseFX (oregistrerad)
1 timme sedan sa crillemannen:

Jo lite så kändes det som. Lät givetvis bra och hade säkert kötp den om jag inte haft andra.

 

Du borde koll in Plini. Det är den mest användbara för leads år cleans 🙂

Jag testade alla utom de tre senaste senaste innan jag bestämde mig! Plini är fin men IMHO bäst för att låta Plini 😉  (samma med Tosin Abasi-pluggen) Iofs inget fel i det om man vill, men jag kör (fortfarande) S-Gear för rena, via blues-spräck, till fusion-dist, då jag gillar post-effekterna i den bäst! Med Nolly kör jag från crunch till hi-gain! Kan iofs bli fler Neural-plugins längre fram.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...