Jump to content
Annons

Andreas Almström


Xancerman

Recommended Posts

Hejsan, som ni säkert kan se i trådnamnet så heter jag Andreas Almström.

Jag är för f.n. 20år, studerar till ljudtekniker i Luleå/Piteå på Universitetet/Musikhögskolan.

Jag håller väl inte direkt på mycket med musik, och då kan man fråga sig varför jag sökt mig hit, intresset för musik är är visserligen väldigt stort (melodisk Death/Black) men jag har aldrig slunkit in på inspelarspåret ännu, diskussionerna om hårdvara är vad som lockat hit mig.

Är i stånd med att köpa monitorer samt en portabel inspelingskälla, och via google så kom jag hit.

vad kan en palt som jag hålla på med vid sidan av studierna om jag inte är aktiv inom musikskapande/mixande då?

Datorspel är ett enkelt svar. För att gå djupare, ljud och ljudeffekter till datorspel, allt som man kan tänka sig. explosioner, lövprassel, stridsvagnar osv.

har pysslat med datorspelsljud i ett antal år, och har som för många övergått till en enkel hobby till mer eller mindre ett yrke.

Är (le exclusive titlé~~) Lead Sound Artist/Engineer på ett projekt som heter Red Orchestra ( www.redorchestragame.com ), för att fatta det kort så är det ett Förstapersons Andravärldskrigs krigsspel med dragningar mot soldatsimulation, ett spel som inriktar sig mer på att få saker och ting att uppföra sig realistiskt, än att göra det flashigt och coolt. Det finns en modversion som är gratis att ladda hem, dock kräver det att man har Unreal Tournament 2004 som vi helt enkelt gjort om från grunden.

där har ni min historia, är det frågor el, dyl så är det bara att hojja till!

edit: just snyggt, lyckades stava mitt eget namn fel i Ämnestiteln 😕

Redigerat av Xancerman
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Whälkommen, hooppas att du får nytta av allt klokt som sägs här på forumet, jag själv har trots min totala obildbarhet lärt mig en del..

Link to comment
Dela på andra sajter

Musikhögskolepaltarna från Pite växer här...

Tar en titt på din avatar och tycker mig se likheterna. Fint ritat! 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
edit: just snyggt, lyckades stava mitt eget namn fel i Ämnestiteln :rolleyes:

Hehe... bra gjort! 😕

Välkommen föresten!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...