Jump to content
Annons

Studiofestival #46 – Jullåt 2019 (fina priser)


Jon Rinneby

Recommended Posts

Annons

Har nog gjort världens bästa jullåt genom tiderna. Ska bara finna tid att spela in och mixa...  😁

MEN, hur är det med rättigheter. Kan man vara med i tävlingen nu och sen i efterhand mixa och trixa på låten för att ha den klar till nästa jul och då lägga den på Spotify med alla rättigheter kvar?

Cheers!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-12-17 at 09:17, ONSatan said:

Har nog gjort världens bästa jullåt genom tiderna. Ska bara finna tid att spela in och mixa...  😁

MEN, hur är det med rättigheter. Kan man vara med i tävlingen nu och sen i efterhand mixa och trixa på låten för att ha den klar till nästa jul och då lägga den på Spotify med alla rättigheter kvar?

Cheers!

 

Ja, det ser jag inte som något problem. Du lämnar inte över några rättigheter till Studio.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minutes ago, slejnard said:

Haha 😂 

Jo min är inskickad men har inte fått det bekräftat. Jon kanske firar typ jul eller nåt 🙂 

Redan så klar att du inte  ens vill "pilla lite" på mixen??

Jag HOPPAS kunna skicka in 31/12... 

Sjukt svårt att få till en JUL-låt. Allt låter samma när jag försöker, oavsett om jag försöker pop, hårdrock eller 80-tal (så även JUL låter som allt annat...)...

Redigerat av ONSatan
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har gjort en låt som min dotter skulle sjunga. Men nu vägrar hon att medverka "på sånt skit" 😍. Därför bjuder jag in till samarbete. Det är en julig syntpoppare där allt är inspelat i midi, så allt är lätt att ändra om DU vill. Någon som känner för att haka på, skriva och sjunga in?

Pma mig så skickar jag låten.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, moog said:

Hej! 

Testade min jullåt på Loudness Penalty och ligger på 0 på Spotify men lite minus på några av de andra plattformarna. Är det Spotify som gäller eller måste alla plattformar ligga på 0 eller plus dB? 

Det är Spotify som gäller, bra jobbat.

Mvh Jon

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...