Jump to content
Sign in to follow this  
Paralytik

Hallå folkens. Ny tjommi i huset.

Recommended Posts

Tjenare. Meckar musik (bland annat) hemma i min lilla man cave i Oslo. Har jobbat med Reason i +12 år och kan det ganska bra, sitter med version 10 nu. Håller mig främst till klubborienterad basmusik, men diggar jazz och sånt också. Här är några relativt färska alster. Det är ganska varierande volym på grejerna, och det blir kanske lite väl många länkar, men hoppas det går bra. Ha det gött!

//

Kim

"Hiphop/ Pfunk".

Ambient.

Gammal låt körd genom kassett.

Modern ambient dubstep.

Gammal chiptune.

Lite French House/Disco-ish.

Välkommen till forumet!:)

Tackar! Har läst runt lite och det verkar vara ett trevligt ställe det här. Det var en kompis som tipsade mig om forumet, så tänkte att det kan vara värt att kolla in. 

10 timmar sedan, -Johan- säger:

Tja tja! Keep in line var skön, fattas bara ett spel till den.

Light lager med.

Tackar. Keep in line är gjord i MadTracker 2, gammal Windows-tracker. Med Light Lager började jag med att spela på mitt piano och hittade en trevlig chord progression, sen proggade jag ner det i Reason 10 och ändrade lite och la till melodi, sen på med swing, sen bounce to audio och choppade upp det och byggde om lite igen. 

Det finns flera låtar på Soundclouden, både gamla och nyare. Dock ligger ganska många av de nya som private links.

Edited by Paralytik

Tog en bild på hemmastudion, ganska tight med plats, haha. Ganska praktiskt att ha skivspelaren kopplad direkt in i förstärkaren, då kan jag lyssna på skivor även om ljudkort och pc inte är på. 

IMG_4123.jpg

2 timmar sedan, Paralytik säger:

Tog en bild på hemmastudion, ganska tight med plats, haha. Ganska praktiskt att ha skivspelaren kopplad direkt in i förstärkaren, då kan jag lyssna på skivor även om ljudkort och pc inte är på. 

IMG_4123.jpg

Är det Tannoy Reveal?

Japp, passiva gamla Reveal körda ut från den ampen (Kenwood. Hade en Yamaha tidigare men den dog). Funkar fint för mig här hemma, går att köra på ganska bra på dem. 

59 minuter sedan, Paralytik säger:

Japp, passiva gamla Reveal körda ut från den ampen (Kenwood. Hade en Yamaha tidigare men den dog). Funkar fint för mig här hemma, går att köra på ganska bra på dem. 

Minns att jag provlyssnade på de aktiva för 15-16 år sen och tyckte att de lät extremt burkiga :)