Jump to content
Annons

Hallå folkens. Ny tjommi i huset.


Paralytik

Recommended Posts

Tjenare. Meckar musik (bland annat) hemma i min lilla man cave i Oslo. Har jobbat med Reason i +12 år och kan det ganska bra, sitter med version 10 nu. Håller mig främst till klubborienterad basmusik, men diggar jazz och sånt också. Här är några relativt färska alster. Det är ganska varierande volym på grejerna, och det blir kanske lite väl många länkar, men hoppas det går bra. Ha det gött!

//

Kim

"Hiphop/ Pfunk".

 

Ambient.

 

Gammal låt körd genom kassett.

 

Modern ambient dubstep.

 

Gammal chiptune.

 

Lite French House/Disco-ish.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
10 timmar sedan, -Johan- säger:

Tja tja! Keep in line var skön, fattas bara ett spel till den.

Light lager med.

Tackar. Keep in line är gjord i MadTracker 2, gammal Windows-tracker. Med Light Lager började jag med att spela på mitt piano och hittade en trevlig chord progression, sen proggade jag ner det i Reason 10 och ändrade lite och la till melodi, sen på med swing, sen bounce to audio och choppade upp det och byggde om lite igen. 

Det finns flera låtar på Soundclouden, både gamla och nyare. Dock ligger ganska många av de nya som private links.

Redigerat av Paralytik
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
59 minuter sedan, Paralytik säger:

Japp, passiva gamla Reveal körda ut från den ampen (Kenwood. Hade en Yamaha tidigare men den dog). Funkar fint för mig här hemma, går att köra på ganska bra på dem. 

Minns att jag provlyssnade på de aktiva för 15-16 år sen och tyckte att de lät extremt burkiga 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...