Jump to content
Annons

Melodifestivalen 2018.


Vesuvius

Recommended Posts

Annons

Ida Redig? Hennes låt lät ungefär som om det var en Håkan Helstöld-cover (men hon träffade i och för sig fler rena toner), så det var inget speciellt. Gillar man kopior, så kanske (nej - jag gillar inte H.H. heller, men ändå...).

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, Claes säger:

Sista spiken i kistan. I första deltävlingen var det en enda låt som var något att ha. I denna deltävling två fanns det inga förmildrande omständigheter, utan det var verkligen ingenting som var lyssningsbart - och så världens mest irriterande sidekick som salt i såret.

Utgången var annars ganska given, även om det känns lite löjligt att det först ska väljas bort 2 av 7 helkassa låtar, för att det sedan ska väljas bort en till - allt för att pressa ut mer pengar från folk vid röstningarna.

13 av hittills 14 "utvalda" låtar som är helkasst bottenskrap! Nej - i fortsättningen får det bli film istället för deltävlingarna, så får man väl tvångsmässigt se finalen och bli irriterad över att en av de sämsta vinner. Räddningen är den internationella finalen, där det fortfarande förekommer att bra låtar finns med - men eftersom det svenska spektaklet numera bara är ett spektakel utan några ambitioner alls att få fram bra musik, så ser jag hoppet som ute där.

Jag räknar med att du är tillbaka nästa lördag. Det blir tomt annars.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med om att låtarna känns (om möjligt) ännu sämre i år än tidigare år. I lördags tycker jag bara att det var Liamo som höll måttet om jag ska vara ärlig.

Samir och Viktor, tja... deras låt var väl lite svängig och refrängen var ju helt ok MEN alla dears låtar är ju likadana? Jag gillar egentligen sån här musik men lite variation på låtarna är väl inte alltför mkt begärt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten, höll nästan på att glömma!! Hur pinsamt var det inte när Lindgren glömde bort Stiko Per Larssons namn när han skulle presentera hans låt? 

Det var iofs det mest underhållande på hela kvällen men samtidigt sjuukt stelt, när han letade och letade i sina papper med ögonen, utan att komma ihåg vad artisten hette....

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, macke2018 säger:

Förresten, höll nästan på att glömma!! Hur pinsamt var det inte när Lindgren glömde bort Stiko Per Larssons namn när han skulle presentera hans låt? 

Det var iofs det mest underhållande på hela kvällen men samtidigt sjuukt stelt, när han letade och letade i sina papper med ögonen, utan att komma ihåg vad artisten hette....

Stiko Per är ju inte så vanligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så var det dags för den tredje deltävlingen som hålls i Malmö. Vad tror ni om det här startfältet?

1. Martin Almgren – ”A Bitter Lullaby” 

2. Barbi Escobar – ”Stark” 

3. Moncho – ”Cuba Libre” 

4. Jessica Andersson – ”Party Voice” 

5. Kalle Moraeus & Orsa Spelmän – ”Min dröm” 

6. Dotter – ”Cry” 

7. Mendez – ”Everyday” 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Då var det dags för den fjärde och sista deltävlingen. Från Örnsköldsvik den här gången. Rolandz, med Robert Gustafsson, är tydligen favoriter.

1. Emmi Christensson – Icarus 

2. Elias Abbas – Mitt paradis 

3. Felicia Olsson – Break That Chain 

4. Rolandz – Fuldans 

5. Olivia Eliasson – Never Learn 

6. Felix Sandman – Every Single Day 

7. Mariette – For You 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...