Jump to content
Annons

Melodifestivalen 2018.


Vesuvius

Recommended Posts

Annons

Kollade Rolandz låt Fuldans. Kom o tänka på när Robert Gustafsson snacka om fulöl i en reklamsnutt för en del år sen. Låten lät som en hyllning till Thore Skogman. Exotiskt för Europa. Skicka dem som Sveriges bidrag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Viktigt vetande: I sitt mellonummer sjunger Felix Sandman alltså i en mick av modellen Shure SM7b, en mikrofon som bl.a. brukar kopplas ihop med James Hetfield i Metallica... ?

(Sen användes tydligen någon annan mick på inspelningen av just Enter Sandman, men ändå 😉 )

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, Jayway säger:

Viktigt vetande: I sitt mellonummer sjunger Felix Sandman alltså i en mick av modellen Shure SM7b, en mikrofon som bl.a. brukar kopplas ihop med James Hetfield i Metallica... ?

(Sen användes tydligen någon annan mick på inspelningen av just Enter Sandman, men ändå 😉 )

Citat

Hörde inget jag tyckte var nåt vidare. Det intressantaste var kanske att Felix Sandman sjöng i vad som såg ut som en Shure SM7B

Hoppar över dagens sändning. Finalen skulle vara bättre utan dessa låtar, utom möjligen Sandman, men han sjunger för dåligt för att klara låten.

Vilken mikrofon han än använder.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, Vesuvius säger:

Hoppar över dagens sändning. Finalen skulle vara bättre utan dessa låtar, utom möjligen Sandman, men han sjunger för dåligt för att klara låten.

Vilken mikrofon han än använder.

Då var vi två som trodde på SM7b iallafall. Resten av familjen tippade på att det var en hårtork...

Link to comment
Dela på andra sajter

Mellon är inte så lockande längre. Ingen humor värd namnet. Ingen ironi. Platt och dött. Fantasilöst. Även Robert Gustafsson var trist.

 

Den har nog sett sina bästa dagar. Och om alla HBTQ etc. överger det hela vem blir då kvar och kollar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Här har vi hur som helst finalfältet.

 

1. Méndez  med ”Everyday”

2. Renaida med ”All the feels”

3. Martin Almgren med ”A Bitter Lullaby”

4. John Lundvik med ”My Turn”

5. Jessica Andersson med ”Party Voice”

6. LIAMOO med ”Last Breath”

7. Samir & Viktor med ”Shuffla”

8. Mariette med ”For You”

9. Felix Sandman med ”Every single Day”

10. Margaret med ”In my cabana”

11. Benjamin Ingrosso med ”Dance You Off”

12. Rolandz med ”Fuldans”

 

Så, vilken låt vinner?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det fanns EN bra låt i hela tävlingen - och den kom trea. Jag är glad att vi skippade de kvarvarande deltävlingarna efter att ha genomlidit de två första.

Ingrossos låt var lite småmysig i refrängen, men inte mer (och så hade det behövts en mycket bättre och mer intensiv röst) - och så föll den ihop som ett korthus i versen, men eftersom de flesta låtarna var riktiga bottennapp och eftersom han och hans mamma är kändisar, så blev det fler röster  än låten förtjänade...

Telefon+appröstningen visar också att det egentligen inte fanns någon solklar favorit. Sämsta fick 5.8% och bästa fick 10.5% - och de flesta låtarna låg på 8-10%. Långt ifrån när Heroes (som jag inte heller gillade, men ändå...) stack ut ordentligt och vann med 35% av rösterna eller Euphoria som fick ca 33%...

Vi får väl se om Sveriges bidrag lyckas kvala in till finalen eller om vi får stå över i år...

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu, Danne Z säger:

Jag trodde du hade bojkottat det här fiaskot men du kanske inte kan låta bli att titta. ?

Jag bojkottade bara deltävlingarna. Finalen tänkte jag trots allt se, i förhoppningen att det skulle kunna finnas lite fler lyssningsbara låtar då... Underligt nog så fanns det ändå mest skräp - men med Björkman som envåldshärskare och en SVT-ledning som låter honom hållas, så får man tydligen vänta sig att det fortsätter så...

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, Danne Z säger:

Jag har svårt att förstå hur SVT kan vara så nöjd med Björkman. SVT borde som en konsekvens av fallande tittarsiffror byta ut honom. Men det är säkert en hel del korruption kring Björkmans förordnande som är orsaken till att han sitter kvar.

Visst är det så.

https://www.expressen.se/noje/melodifestivalen/kretsen-av-vanner-star-bakom-miljonerna-i-svt/ 

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Så det som är sanningen är att han är envåldshärskare som bestämmer vilken låt som ska vinna. Allt annat är ett spel för gallerierna. Gamla kommunistsvt är sig likt i vanlig ordning. Allt snack om öppenhet, jämlikhet och allas lika värde är bara plattityder. Skulle inte han förresten ha avgått för några år sen? Men med sån makt, vem vill undvara den?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, Vesuvius säger:

Det är som Kalle Anka på julafton. Den som inte tittar är lite skum.

Bra låttitel. "Den som inte tittar är skum."

 

Då är jag det.  Skum. Varken K Anka eller Mello avnjutes för min del.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...