Jump to content
Annons

Melodifestivalen 2018.


Vesuvius

Recommended Posts

Nu har SVT presenterat de tjugoåtta artister uppdelade i fyra deltävlingar som kommer att delta i Melodifestivalen 2018. Den första deltävlingen hålls den 3/2 2018.

Bland de artister som kommer att delta kan nämnas namn som Edward Blom, Jonas Gardell, och Rolandz med Robert Gustafsson.

Vad tycker ni om startfältet? Ser ni några klara favoriter? Tror ni att detta är en bättre eller sämre uppställning än tidigare år?

https://www.svt.se/melodifestivalen/artisterna-och-bidragen-i-melodifestivalen-2018/

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 månader senare...

Jag hade egentligen bestämt att jag inte skulle plåga mina öron med deltävlingarna, utan bara se finalen - men lik förbaskat är man där ändå varje år...
Lundvik var den enda låten som var något att ha - och den var för ovanlighetens skull en bra låt i denna dokusåpa. Ingrossos låt var lite småmysig i refrängen, men så oroligt långtråkig.
I vanlig ordning var det mest bottenskrap.
Den där fjanten Fab Freddie var ingenting annat än irriterande - och vad gör förresten ett revynummer där egentligen?

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, Claes säger:

Jag hade egentligen bestämt att jag inte skulle plåga mina öron med deltävlingarna, utan bara se finalen - men lik förbaskat är man där ändå varje år...
Lundvik var den enda låten som var något att ha - och den var för ovanlighetens skull en bra låt i denna dokusåpa. Ingrossos låt var lite småmysig i refrängen, men så oroligt långtråkig.
I vanlig ordning var det mest bottenskrap.
Den där fjanten Fab Freddie var ingenting annat än irriterande - och vad gör förresten ett revynummer där egentligen?

Sveriges mest motvillige, men kanske ändå störste, melodifestivalexpert har sagt sitt. Det väger tungt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med tidigare talare om att Lundvik var bäst i lördags! I övrigt tycker jag faktiskt startfältet var helt fruktansvärt. Vad var grejen med Edward Blom och de dansande tårtorna? Eller Kamferdrops nummer med Tobbe Blom.. Han borde trollat bort Kamferdrops från scen helt och hållet 🙂  

Kan dock inte låta bli å garva åt det faktum att Edvard Blom smugglade in alkohol i green room genom frugan? Iaf enligt Expressen, så gör vad ni vill med den informationen men här har ni artikeln iallafall!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så var det dags för deltävling 2 i Göteborg. Vilka tror ni går vidare?

1. Shuffla

Artist: Samir & Viktor

2. Allting som vi sa

Artist: Ida Redig

3. Det finns en väg

Artist: Jonas Gardell

4. In My Cabana

Artist: Margaret

5. Titta vi flyger

Artist: Stiko Per Larsson

6. Songburning

Artist: Mimi Werner

7. Last Breath

Artist: LIAMOO

Link to comment
Dela på andra sajter

Sista spiken i kistan. I första deltävlingen var det en enda låt som var något att ha. I denna deltävling två fanns det inga förmildrande omständigheter, utan det var verkligen ingenting som var lyssningsbart - och så världens mest irriterande sidekick som salt i såret.

Utgången var annars ganska given, även om det känns lite löjligt att det först ska väljas bort 2 av 7 helkassa låtar, för att det sedan ska väljas bort en till - allt för att pressa ut mer pengar från folk vid röstningarna.

13 av hittills 14 "utvalda" låtar som är helkasst bottenskrap! Nej - i fortsättningen får det bli film istället för deltävlingarna, så får man väl tvångsmässigt se finalen och bli irriterad över att en av de sämsta vinner. Räddningen är den internationella finalen, där det fortfarande förekommer att bra låtar finns med - men eftersom det svenska spektaklet numera bara är ett spektakel utan några ambitioner alls att få fram bra musik, så ser jag hoppet som ute där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...