Bagge Postat 26 april 2005 Postat 26 april 2005 det hela är ett fint utdrag från kennys "addic59" och min nattliga konversation på msn Gabriel säger: koppla in gitarrjäveln som låter skit, dra på din 4x10 eller 4x12, dra på så högt att både rören och dina öron blöder, spela in med soundblaster 16 med en headset mick i mediainspelaren som följer med som orginal till windows. sen lägger du på fina generalmidi trummor och resten av instrumenten du vill använda.. sen är det klart.. 🙂 så går det till. 😆
Piccazzo Postat 3 maj 2005 Postat 3 maj 2005 Det bästa man kan göra för att få mer kräm i guran är att köpa en gammal engelsk förstärkare ( Kommer inte ihåg namnet )(Den va med i nån film tror jag ) Som går till 11.. Alltså ett steg högre än 10
sixties Postat 3 maj 2005 Postat 3 maj 2005 Du tänker på Spina tap´s marshall stärkare de går till 11. "you see, one louder"
JJRockford Postat 3 maj 2005 Postat 3 maj 2005 I Spinal Tap 2 har dom bytat till Marshall-förstärkare där ändläget symboliseras av en liggande åtta... 😏 Nigels ihopfällbara vinglas är en annan höjdare, eller hans specialbyggda capo, som man sätter rätt på förstärkaren!! (En liggande åtta är den matematiska beteckningen för oändlighet).
egj Postat 5 maj 2005 Postat 5 maj 2005 sixties sa: Du tänker på Spina tap´s marshall stärkare de går till 11. "you see, one louder" Det första jag gjorde när jag hade burit hem min nyköpta Marshall-stärkare: 😱
Fjodrov Postat 25 april 2006 Postat 25 april 2006 egj sa: sixties sa: Du tänker på Spina tap´s marshall stärkare de går till 11. "you see, one louder" Det första jag gjorde när jag hade burit hem min nyköpta Marshall-stärkare: hahhaa 😮
Järven Postat 25 april 2006 Postat 25 april 2006 Citat Piccazzo Postat: 3 May 2005, 20:06 Det bästa man kan göra för att få mer kräm i guran är att köpa en gammal engelsk förstärkare ( Kommer inte ihåg namnet )(Den va med i nån film tror jag ) Som går till 11.. Alltså ett steg högre än 10 Eddie Van Halen´s signaturstärkare 5150(Peavey) gick väl till 11 tror jag!?
SyntaxError Postat 25 april 2006 Postat 25 april 2006 sixties sa: Du tänker på Spina tap´s marshall stärkare de går till 11. "you see, one louder" "why dont you just make the "10" louder?" .........."this one goes to eleven"........ 😉
FredrikMikaelsson Postat 25 april 2006 Postat 25 april 2006 aha, visstela att det inte fanns några genvägar till det perfekta ljudet...
osiris Postat 25 april 2006 Postat 25 april 2006 Bagge sa: det hela är ett fint utdrag från kennys "addic59" och min nattliga konversation på msn Gabriel säger: koppla in gitarrjäveln som låter skit, dra på din 4x10 eller 4x12, dra på så högt att både rören och dina öron blöder, spela in med soundblaster 16 med en headset mick i mediainspelaren som följer med som orginal till windows. sen lägger du på fina generalmidi trummor och resten av instrumenten du vill använda.. sen är det klart.. 😉 så går det till. 😆 fan också... jag har varken en 4x10'a eller en 4x12'a :S Bara att börja spara då 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.