Jump to content
Annons

Trött på forumet!


saverman

Recommended Posts

Börjar tröttna på det här besserwisserforumet!! Ska man behöva tänka igenom allt man skriver för att hjälpa folk så att man uttrycker sig exakt med dom orden som någon annan skulle använt?! Är det meningen att man ska strunta i att hjälpa någon med problem för att man är rädd att bli idiotförklarad längre ner?!

Måste vara någon som har känt av det här!!

(Ska någon påpeka att jag har stavat fel någonstans?)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 63
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Kan du ge exempel på detta?

Det finns vissa medlemmar som gör det till en grej att ha en taskig attityd ( Någon som kommer ihåg Nattvaktaren? ), men det är inte så allvarligt som du kanske tror. Det är ett rollspel. Ta det med en klackspark. Ät en muffin och var glad.

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Är det meningen att man ska strunta i att hjälpa någon med problem för att man är rädd att bli idiotförklarad längre ner?!

* idiotförklara tillbaka

eller:

* var en idiot

Simple as that! Ibland har jag tillochmed lyckats få båda i en smäck. coolt va?

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, ta det lungt! Det ordnar sig.

Man blir väl idiotförklarad ute i det verkliga livet ibland också. Det gäller att ta det med en klackspark. Forumet är inte allt...

Jag brukar oftast ha lite sex med frugan efteråt när jag blir idiotförklarad här på forumet. Det piggnar upp! (Nu får hon komma hem snart,....)

Slappna av bara!

/H

Link to comment
Dela på andra sajter

Lasse Mongo (oregistrerad)

Hej där

När jag började intressera mig för just inspelning/mixning osv så gjorde jag som jag alltid gjort, jag förväntade mig inte att någon skulle lära mig det som behövdes för det är sällan någon bjussar på nåt nuförtiden så jag köpte böcker, sökte på forum och framför allt testade, övade drog slutsatser och kämpade på för att bli bättre det är liksom den enda vägen att gå precis som när man pluggar eller utbildar sig i nåt man brinner för, jag har sedan den uppfattningen att det är ok att dela med sig till andra utan att förvänta sig något tillbaka, det är liksom roligare så när människor blir glada av att få ta del av kunskap de annars kanske inte skulle ha skaffat sig för att de är lata, eller dåliga på engelska eller vad det kan vara.

Många ggr så ställer folk faktiskt frågor om sådant de med lätthet skulle kunna söka upp själva men det orkar de inte utan förväntar sig att bli bjudna på det bara ändå och i många falla så kan man exemplifiera det med t ex "jag får konstig fördröjning" är en mycket vanlig fråga som man efter att svarat på den 12384655484321854 ggr inte orkar bry sog om längre utan kanske då bara hänvisar till sökfunktionen som fungerar alldeles utmärkt och då kan man kanske uppfattas som näsvis men den finns där för att användas, nu var det bara ett exempel.

Jag hade en bekant som ringde mig i princip var tionde minut för att fråga frågor som han lätt kunde slå upp i manualen men det var så jobbigt tyckte utan att bry sig om hur jag tyckte det var att ständigt sitta i timmar för att få människan att lära sig dubbelklicka utan att dra med sig ikoner/filer eller vad det var som han höll på med så till slut slutade jag svara på hans frågor och hänvisade honom till manualen för att det finns nämligen en bra baksida med det, han lärde sig att komma ihåg hur han skulle göra istället för att bara ringa så fort inget funkade som han ville, nu kan han allt det bättre och är dessutom en lyckligare människa om än att han fortfarande inte förstått varför han blivit det men det är en annan historia.

Om man vill ha hjälp med saker så bör man för att underlätta för de som vill hjälpa till också se till att man preciserar sig så att de som vill hjälpa också får det lättare att hjälpa det blir roligare så helt enkelt, att det sedan som andra nämnt alltid kommer tillfällen då man blir behandlad som en idiot är bara ett litet gruskorn på vägen, det kommer fler men man slutar att bry sig om det och allt blir mycket lättare att hantera.

Många människor slänger bara ur sig saker utan att tänka vilket också skapar dåliga förutsättningar, mest för dem själva genom att andra retar upp sig och gör så tillbaka, ungefär som när man är i trafiken och nån jävel envisas med att köra 70km/h i omkörningsfilen på 90-väg det är ungefär samma sak, alla förstår att man inte kanske vågar köra så men blir irriterade av att den "jäveln" prompt ska köra i omkörningsfältet och istället för att påtala det för honom (vilket kanske är svårt i detta fall men du förstår säkert poängen) så tutar man och höjer näven och hoppas att den jäveln kör av vägen, så kan det även bli i dessa sammanhang då det ofta förekommer att man bara slänger ur sig en fråga utan närmare eftertanke och sedan förväntar sig att alla gladeligen bara svarar, så är det inte utan för att få måste man ge annars slutar folk att ge helt enkelt.

Så ryck upp dig och kom loss, det är en underbart idiotisk värld vi lever i och vi är alla fria att använda livet på bästa sätt och förkovra oss eller vad det nu kan vara vi vill göra med livet och glöm inte att Internet är din bästa vän när det kommer till att få information gratis vilket ger dig försprång och roligare tid att spendera här innan vi viker av mot okänt mål, för slutet har ingen kunnat visa vad det är.

Botten upp å schkåll tamefan

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Kan vara svårt o samsas utan varken ansiktsuttryck eller möjlighet till smek samt slagsmål men tror nog att alla här är rätt så snälla ändå,

trots allt! Ingen vill i.a.f. ngn annan ngt illa! (Förutom Peder (då honom är ute efter att tillfoga maximal skada (emotionell och permanent!)))

Mvh Peder (Pluttis)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl inte värre här än nånannanstans i världen? Vill du uppleva en "perfekt värld" så får du väl gå med i nån kyrka eller nåt annat tryggt ställe där man håller händer o leer mot varandra i ett rosa skimmer. Nuttinutt!

Nu ska jag va seriös. Du, jag tror inte det du upplever som kritik är menat så. Det är en del av begränsningarna med att skriva text o leva i en community. Det blir ofullständigt o man får för sig att läsa mycket mellan raderna (sånt som inte finns). Men visst har du rätt. Vissa dagar är man en mindre människa o kan inte låta bli att känga till med en onödig kommentar. Vissa personer tål man inte helt enkelt och enda knepet är att undvika dom. Det kanske finns riktiga pain-in-the-ass-individer här, men det är inget jag stött på än så länge. Jag upplever dom flesta här som ovanligt hjälpsamma o trevliga o nästan normala 😉

/Jimmy

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är Majkens "tillrättavisande" i tråden om Shelvingfilter som fått dig att gå i taket, så tycker jag nog att du är väl känslig...! Han skrev helt enkelt ett helt korrekt svar istället för ditt svar, som ju inte var helt korrekt! -Mycket att bråka om.....? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

G.Audemard (oregistrerad)
Det är väl inte värre här än nånannanstans i världen? Vill du uppleva en "perfekt värld" så får du väl gå med i nån kyrka eller nåt annat tryggt ställe där man håller händer o leer mot varandra i ett rosa skimmer. Nuttinutt!

/Jimmy

Det finns väl ingenstans dom ljuger å står i så mycket som i kyrkan 😉

Redigerat av G.Audemard
Link to comment
Dela på andra sajter

Naej, den kapar inte allt..

Men sorry då! Var inte min mening att uttrycka mig "felaktigt". Börjar bli förbannat trött på detta jäkla besserwisser-forum...

Ledsen för sidospåret. Du har motsvarigheter till shelving oxå som heter high/low cut.

Du behöver inte bli så j-vla pissed off bara för att någon klargör i mer detalj det du menade. Ibland kan det vara rätt viktigt att inte missförstånd uppstår, speciellt i den här typen av sammanhang. Det är krångligt nog med alla termer, så det e lika bra att det blir rätt från början..

Tagga ner dig lite va.. & på med solbrillorna. Det är fint väder ute! 😉

EDIT: Klippte ovanstående från "Forum: Effekter", "Ämne: Shelving filter?"

Redigerat av moOd
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ska jag va seriös. Du, jag tror inte det du upplever som kritik är menat så. Det är en del av begränsningarna med att skriva text o leva i en community.

...speciellt i ett community där tuffa grabbar inte använder glada gubbar.

Nä, du behöver ju inga smileys.. din avatar e glad nog! 😛

Äääääähh.. fan då, här försöker man vara tuff... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar inte som att jag är den enda som upplevt det i alla fall. Var mest lite småsur, men det blev en jäkla reaktion på kort tid.

Och muffins är ju faktiskt gott... 😄

Får väl stå ut med er i framtiden oxå. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt bästa tips: Förbli "anonym". 😄

Om nån konstant är dryg mot en, kan man bara skapa ett nytt username och så är saken ur världen...... den dryge/dryga kan man bara ignorera.......det är lätt hänt att man börjar förknippa sitt namn med nån slags image i cybervärlden som man vill upprätthålla...... då blir risken också större att man tar saker personligt...... trots att man för det mesta inte vet vilka andra egentligen är.

Jag tycker det var en bra sak att ta upp i en tråd! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...