Jump to content
Annons

Tuffa killar använder inte glada gubbar


hackeman

Recommended Posts

Jag är säkert inte ensam om att ha märkt trenden på forumet; tuffa killar använder inte smileys. Eller mer sällan iaf. Det verkar helt enkelt inte vara tufft nog att använda smileys, eller om vi vänder på det; det är mesigt att göra det.

Ta en titt. Eller tänk tillbaka. Jag slår vad om att de du hittar här som har för vana att göra inlägg med sarkastiska/spydiga skämt utan smileys är samma snubbar som du anser vara "klassens tuffingar" här på forumet, eller åtminstone de som tror sig själva vara det... 😄

Så varför är det så? Klär inte tuffa skämt i smileys? Eller är dessa tuffa forumkillar motsvarigheten till de som IRL går runt och ser tuffa ut på stan, de som sällan skrattar och sällan ler, utan som jobbar hårt för att vara en tuffing? Är det rent av samma snubbar här och IRL? Eller är de förstnämnda de sistnämndas wannabe?

Nåja, jag ska erkänna att jag har testat detta koncept några gånger på senare tid, och minsann om man inte känner sig lite tuff. Ett lite småspydigt inlägg utan smiley - aaaah så skönt. 😄

Vad säger ni? Ska vi skippa smileys helt och hållet och bli ett enda stort och tufft forum?

(lägg märke till hur annorlunda min sista mening blir UTAN smiley!)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
maxmaxmax (oregistrerad)

smiley.jpg

så, nu har jag kompenserat för alla tuffingar för en stund framåt.

( hacke är spydig, hammagrella surar. Vart är vi på väg! Snart kanske Neko postar en cubasefråga i reasonforumet! )

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner mig lite mesig när jag använder smileys....... men jag ÄR jävlilgt tuff på stan.. så det jämnar ut sig.. dessutom finns det j rätt coola smileys här.. en ninja bl a.. han använder jag ibland för att göra mig lite tuffare än vad jag egentligen är..

Dessutom en "tyken" eller "kaxig" smiley ( 😄 ) Som man kan använda om någon skrivit något som är ett "hur f-n menar du din j-vla idiot"--- typ.. (eller det kasnke bara är jag som inte gillar att få den smileyn slängd i ansiktet?)

Allvarligt så är det nog så att smileys som du säger är mesigt... men å andra sidan så gör det mig inget att någon missar en 😄 eller en 😄 i ett inlägg, finns det en "glimt i ögat" så hoppas jag att man gör det tydligt på annat sätt istället.. 😄

Men hell.. det är ju bara vad JAG tycker..

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha... jag skulle precis skriva att vem som helst ser ju på din bild att du är en tuff jäkel... och så gör jag refresh och vad får jag se!! 😄

Någon gång ska jag posta en IRL-bild på mig, så ska ni få se hur snäll och harmlös jag ser ut!

Link to comment
Dela på andra sajter

Rätta till hatten dbd!

Tycker det är jobbigt att forumet omvandlar text-smilies till bilder. För mig är det iaf så att man vänjer sig vid att det ligger små gula bollar lite här och där, och till slut slutar man lägga märket till dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha... jag skulle precis skriva att vem som helst ser ju på din bild att du är en tuff jäkel... och så gör jag refresh och vad får jag se!! 😄

snarare väldigt kinky. brandmän är det hetaste som finns!

Ahh.. så det där är dbd på riktigt, eller?

Jäääättefin singa-long ju! Och jag som var lite purken för att jag sitter hemma istället för att är ute och super... nu känns det mycket bättre, tack!! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Ahh.. så det där är dbd på riktigt, eller?

du får ju hänga med lite, hacke.

det är inte dbd, det är ju en stammis på en helsingborgspub!

dbd var ju fin och söt i verkligheten.

Redigerat av maxmaxmax
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror hacke menade att jag är brandmannen på sidan maxmaxmax länkade 😎 Och min avatar hänger på "Kristianstads hetaste uteställe" Rabarber. Jag förevisar:

suspect3.jpg

suspect1.jpg

hahaha... asroliga bilder juh..

Grymt!! 😉

Redigerat av Pusa
Link to comment
Dela på andra sajter

Gissa igen...

Han har dansat jävligt mycket?

Alternativt har någon ANNAN råkat spilla en öl över honom??

Jag tror han fått nobben i form av en upp-och-nervänd drink.

Coolt att killen finns på riktigt. Så vem av dem är du på bilden?

(edit: ähm.. den där sista meningen kanske var mindre lämplig förresten.. 😉 borttagen.)

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Coolt att killen finns på riktigt. Så vem av dem är du på bilden?

Jag är inte med. Personerna på bilderna är: En polare, hans flickvän, hennes kompis, en okänd brat med en okänd drink (ser dock ut som rom&cola, eller julmust).

Link to comment
Dela på andra sajter

Coolt att killen finns på riktigt. Så vem av dem är du på bilden?

Jag är inte med. Personerna på bilderna är: En polare, hans flickvän, hennes kompis, en okänd brat med en okänd drink (ser dock ut som rom&cola, eller julmust).

Okokok. Men det viktigaste av allt: skjortan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Coolt att killen finns på riktigt. Så vem av dem är du på bilden?

Jag är inte med. Personerna på bilderna är: En polare, hans flickvän, hennes kompis, en okänd brat med en okänd drink (ser dock ut som rom&cola, eller julmust).

Okokok. Men det viktigaste av allt: skjortan?

Vi låter gissningarna flöda ett tag...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...