Jump to content
Annons

Tätning med fogmassa


codemuzak

Recommended Posts

Hej Studio Forum!

Jag är ny här och detta är mitt första inlägg. Jag håller på att byta replokal för mitt band. Jag har fått hyra en rå lokal i min BRF. Lokalen ligger två våningar under det första lägenhetsplanet. Lokalen är gjord av betong / cement. Jag har gjort ett test genom att rigga upp lite av den utrustningen jag kommer att använda. Man kunde knappt höra något uppe i husets trapphus vid det första testet.

Nu ska jag göra ett till test när jag har isolerat ett antal hål i väggarna. Det är par hål där det tidigare gått en avloppsledning ( innan stambytet ). 

Nu till min fråga, vilken fogmassa eller tätningsmassa ska jag använda när jag vill täta hål som är ca 15 cm i diameter?

Hälsningar CM

     

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vad för typ av vägg e det? Finns olika typer av väggar. Betong väggar kan behövas rengöras och

använda "häftgrund" så att gipsmassan/ "reparations-cement" (för mindre lagningar m.m)

Kolla på bygghandeln vad som behövs. Där får du hjälp. Vore inte så kul om din lagning skulle släppa

och braka i golvet under en inspelning ^^

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade liknande hål i väggen efter ventilationsrör som vi behövde fylla igen när vi byggde studio för några år sedan. Gick förbi en bygghandel som rekommenderade någon sorts gips/betong som dom sa vi skulle blanda med lite mindre vatten än beskrivningen för att den skulle bli fastare och lättare att fylla hålet med. Gjorde täckplåtar och monterade så att ena väggsidan var helt täckt och sedan va det bara att börja fylla och låta torka. Tog väldigt lång tid att torka men blev riktigt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...