Jump to content
Annons

SONiVOX Orchestral Companion Strings slumpas bort.


Bluddrik

Recommended Posts

Annons
Die Hard (oregistrerad)

32 bit och så billigt innebär att de ska snart släppa mkII, 64 bit  snart så det gäller få in så många som möjligt tills dess i hopp om att fler ska köpa den då. Ett vanligt knep som fungerar. Men finns inget att klaga på när det är så billigt.

Redigerat av Die Hard
Link to comment
Dela på andra sajter

Och om man vill kan man efter köpet uppgradera billigt

Köp Orchestral Companion Strings för ca 1.2€ http://www.pluginboutique.com/product/1-Instruments/64-Virtual-Instrument/1845-Orchestral-Companion-Strings

Uppgradera sedan till Premier collection upgrade för 68€ http://www.pluginboutique.com/product/1-Instruments/58-Inst-Bundle/2718-Premier-Collection-Upgrade

Allt detta kostar 398€ i vanliga fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Så är det ofta ! Var hittade du infon ?

vad jag kan läsa står det:

  • 32 & 64-bit; VST, AU, RTAS, and AAX

Ingen info men det är brukligt att man säljer väldigt billigt strax innan nya versioner släpps. Du tror väl inte att man gör så här för att bara vara generös utan en baktanke som man kommer att tjäna mer på senare eller? Inte för att man inte kan tjäna på det men det krävs inget geni för att lägga ihop att 1+1 blir 2. Det är så här marknadsföring går till. Fattar man inte ens då, ja då blir man inte långlivad i branschen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den kommer i både en 32- och en 64-bitarsversion och du väljer vid installationen vilken version du vill ha. Precis som tidigare sagts i den här tråden och som också framgår på Sonivox produktsida.

Som alla Sonivox produkter kräver den iLok, men man behöver ingen dongle. Jag har inget problem med iLok men det finns det ju många andra som har.

Här är en review från Sound on Sound:

http://www.soundonsound.com/reviews/sonivox-film-score-companion#para1

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen info men det är brukligt att man säljer väldigt billigt strax innan nya versioner släpps. Du tror väl inte att man gör så här för att bara vara generös utan en baktanke som man kommer att tjäna mer på senare eller? Inte för att man inte kan tjäna på det men det krävs inget geni för att lägga ihop att 1+1 blir 2. Det är så här marknadsföring går till. Fattar man inte ens då, ja då blir man inte långlivad i branschen.

Baktanken i detta fallet verkar vara att "ge" bort en plugg för att sedan locka till att uppgradera till hela paketet för en billig slant och/eller få upp ögonen för varumärket. Air gjorde ju samma sak med XPand!2 nyligen. Båda märkena ligger under inMusic, go figure. De är ju ganska glada vid att ge bort pluggar från dessa med deras hårdvara också.

Hur som helst var det en trevlig julklapp. Funderade faktiskt häromdagen på att köpa detta bibliotek, är glad att jag väntade.

Det är ju gammalt som gatan. Tror Sonic Implants släppte biblioteket 2002 ursprungligen för att sedan bli ompaketerat under Sonivox. Så det kan inte riktigt mäta sig med de moderna biblioteken när det gäller artikuleringar och scripting, men jag gillar inspelningen fortfarande och det tar relativt liten plats på disken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Baktanken i detta fallet verkar vara att "ge" bort en plugg för att sedan locka till att uppgradera till hela paketet för en billig slant 

Tror att det är precis så de tänker.

Funderade faktiskt häromdagen på att köpa detta  bibliotek (Sonivox Strings), är glad att jag väntade. Det är ju gammalt som gatan. ...men jag gillar inspelningen fortfarande och det tar relativt liten plats på disken.

I valet och kvalet?  😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...