Jump to content
Annons

slejnard- Kanske Göteborg


slejnard

Recommended Posts

Inspirerad av min käresta 🥰 och lite influerad av Göteborg ( barndomsstad) som stad och även musiken därifrån så skrev jag och spelade in denna rätt hastigt. Så här varte. Lite annorlunda för å va mej med svensk text! 😄 Vad kan jag utveckla bättre?

Hur låter det? Är texten för fattig? Mix, framförande etc...SHOOT

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har ju redan talat om för dig vad jag tycker och det är bara bra saker! Som sagt, jobba med tydligheten här och var både i sång och mix. Annars är detta en väldigt personlig stil som jag gillar. Du bör verkligen fortsätta med svenska texter, de går genom så bra och passar så bra med din övriga stil!

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Tycker att du gör dig bäst på Svenska, jag med.

Skön mix som gör att man kan följa en massa olika harmonier och rytmer beroende på vilken gitarr eller annat instrument man väljer att följa med öronen. Sången känns pratig och passar texten. Får en skön småskitig och jazzig karaktär. Låten låter som en vandring i stilla lunk och ger lika mycket intryck som en promenad i stad eller skog ger.

Tycker låten är klar som den är. Vist kunde den vara snyggare men som vanligt så gillar jag att det är så opolerat. Tror att ljudet på gitarrerna är de bästa jag någonsin hört på detta forum. Fylliga och runda med mjuka och runda toppar och så bärs de upp av en mjuk, fyllig, rik och dynamisk bas. Alla rytminstrumenten ligger och puffar på låten på ett lyftande och luftigt sätt, vilket ger driv och luft till låten/mixen.

Visslandet är jag inte helt överens med, men skulle nog sakna den om den togs bort. Lite hatkärlek alltså. (Låter lite som att du "pratar" visselspråket som vissa latinamerikanska herdar använder för att prata i bergiga områden där det ekar för mycket för att ropa och använda ord. Blir nyfiken på vad du säger)

Inte en lättlyssnad låt, men en låt som föll mig helt och hållet i smaken. Tycker som sagt att den är klar nu. Så spela in nästa låt istället. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad hände? 😳 Jag skulle ju in och svara på era kommentarer men har helt glömt bort det. Har haft häcken full bokstavligen (toalettrenovering ☺️).

Stort tack för att ni tar er tid och lyssnar och ger feedback. Det betyder mycket för mig. Känns som att jag är på väg även om detta ingalunda är perfekt. Men jag drivs av känsla att göra nåt för stunden och sen gå vidare. Skulle det nån gång uppstå ett läge där jag fick släppa musik i ett större sammanhang så kanske en del av momentumet skulle försvinna men slutresultatet bli bättre?

Jag är både ivrig och lite manisk när jag skapar musik och kanske har för bråttom och inte tar omtagningar men är ändå ytterst seriös. Tusen tack för omdömena! Fler låtar på svenska utlovas! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är riktigt behagligt faktiskt. Lite sådär skönt lunkande stil á la bo kaspers. Som en första spontan reaktion skulle jag vilja ha sången torrare, mycket närmare och med mera kropp. (Visslingen däremot kan ligga i bakgrunden och fylla ut, med både stereoseparation och reverb.)

Som sagt, skön låt annars. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Jag kan ta mig tusan inte sluta lyssna på denna småknasiga låt. 😛

Upptäcker fortfarande dolda örongodisar i den. 🥰

Din stil är kanske att gå mer på känsla än teknik. Tror att det är rätt väg för dig att vandra. Varje inspelning blir ju lite lite bättre hela tiden med. Så snart sitter både spelglädjen och inspelnings/mix kvalitén som en smäck på låtarna. 😉

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad kul att höra att den etsar sig fast k9! Ja den är faktiskt lite improviserad. Andra rundan går lite annorlunda än den första om man lyssnar noga. Egentligen ett formfel men jag lät det vara eftersom ingen egentligen faktiskt vet HUR det ska vara mer än jag 😄

Vad bra att du tycker att jag utvecklas framåt. Vore tråkigt om det backade?

Ganska skoj att inte låsa fast sig vid nån specifik genre utan istället härja fritt! Forumfestivalerna med olika teman har inspirerat. Skulle gärna se nån dra igång en ny. 🙂 Tack för feedback!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...