Jump to content
Annons

SONAR OS X Alpha


Neosus

Recommended Posts

Annons
pme (oregistrerad)

Det är utmärkt för oss konsumenter med konkurrens. Tyvärr brukar det bli mest feature och pris race mer än kvalitetsfokus.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig haft några större problem, funkar för det mesta klockrent, och jag misshandlar mon dator med annat än ren musikprogramvara. Forumet brukar vara ganska hjälpsamt också på cakewalks hemsida, Men alla tycker olika, och det är väl bra det!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig haft några större problem, funkar för det mesta klockrent, och jag misshandlar mon dator med annat än ren musikprogramvara. Forumet brukar vara ganska hjälpsamt också på cakewalks hemsida, Men alla tycker olika, och det är väl bra det!!!

Jodå. Forumet var bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör Sonar Platinum under Windows 10 och det fungerar klockrent. Har nu också skaffat Lifetime Updates för $99. Det är vad ett års uppdateringar normalt brukar kosta, så de pengarna har man ganska snart tillbaka (om man nu inte blir överkörd av en buss eller så).

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Kör Sonar Platinum under Windows 10 och det fungerar klockrent. Har nu också skaffat Lifetime Updates för $99. Det är vad ett års uppdateringar normalt brukar kosta, så de pengarna har man ganska snart tillbaka (om man nu inte blir överkörd av en buss eller så).

Man ska nog inte tro på dessa erbjudanden för mycket.Om det är verkar lite för bra för att vara sant så är det nog inte heller sant...

Link to comment
Dela på andra sajter

Man ska nog inte tro på dessa erbjudanden för mycket.Om det är verkar lite för bra för att vara sant så är det nog inte heller sant...

Jag var själv ganska tveksam till affärsmodellen när jag först hörde talas om den - ett företag behöver trots allt intäkter för att överleva. Och olyckskorparna i Sonars egna forum är många och högljudda. Men varför inte - om man får kontinuerliga uppdateringar av kärnan och sedan betalar extra för alla de godsaker man eventuellt vill ha så kan det kanske vara en modell som fler företag i den branschen kommer att testa framöver.

Själv har jag absolut inget intresse av att fler instrument och effekter distribueras med Sonar utan extra kostnad. Jag har redan alla baser täckta, inte minst med tredjepartsprodukter. Men fortsatt vidareutveckling av kärnan är aldrig fel.

Så sant är det absolut. Om det är en hållbar affärsmodell får vi väl se med tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lifetime är bara ett begränsad erbjudande som jag förstår det.

Ja, det stämmer. Sonar finns i tre versioner: Artist, Professional och Platinum. Och erbjudandet om lifetime updates finns bara om man redan har eller köper upp sig till Platinum. Det är väl också oklart om erbjudandet kommer att bli bestående eller försvinner med tiden. Men för de flesta som redan använder Platinum borde det vara en no-brainer.

Jag har dålig koll på hur de olika versionerna säljer inbördes, men har hört rykten om att den billigaste versionen Artist är storsäljaren. Om nu inte väldigt många uppgraderar till Platinum pga lifetime updates borde det innebära att en stadig ström av intäkter fortsätter att komma in från de som fortsätter med något av de två billigare alternativen. Och även från en och annan konspiratorisk Platinum-användare som hellre fortsätter att betala årliga uppdateringar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Jag tror att os x kommer att läggas ner framöver så det var nog mycket jobb i onödan. Vad är det för fel på pc versionen varför duger inte den?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att os x kommer att läggas ner framöver så det var nog mycket jobb i onödan. Vad är det för fel på pc versionen varför duger inte den?

Njaa... jag är säker på att OSX kommer finnas kvar i många långa år framöver. Utan OSX blir Macar inte mer än en PC i lyxförpackning, vilket Apple med all sannolikhet vet om.

Det är inga fel på pc-versionen (förutom eventuella buggar), men nu kan ju även alla OSX-användare köra Sonar. VIlket borde öppna upp en hel del, då det trots allt finns rätt många sådana nuförtiden. ☺️

Redigerat av Cathrine
Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Jag gick via Cakewalk testade Cubase men fattade nothing och hamnade på Logic som jag fattade lite av i alla fall. Sen fimpade Apple Win stödet för Logic så då blev det att hackmacka.

På nallesidan så står OS uppdateringarna som spön i backen så inget gammalt funkar längre. Långsiktighet verkar inte vara ett ledord i den koncernen. Jag tror att det är många pro studios och media studios som sitter med äldre dyr utrustning som av olika anledningar som tex hårdvaru eller drivrutiner inte går att stoppa dit i en modern mac.

Anar man ett uns av övermod kanske för det verkar inte som att man tänker pecielkt mycket på gamla kunder utan dom förväntas knäböja och köpa ny hårdvara i takt med Apples nycker.

Jo så jag tror att det är lite bortkastade pengar att utveckla ett program som redan har sin kundkrets klar för en ny i ett helt nytt system med användare som redan kör på sånt som är erkänt bra sedan många år.

Redigerat av Burnin Sven
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo man åker ju på att köpa nya datorer och operativsystem och gud vet allt för att allt ska fungera... i framtiden. Så kommer det vara och så har det alltid varit.

Jag kände mig tvungen att köpa nytt nu bara för att grejerna ska fungera. Inte billigt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...