Jump to content
Annons

Lekt ihop en låt med min vackra Kemper! Vad tycks?


magnus83

Recommended Posts

Har suttit och lekt, laddat hem profiler och haft det allmänt mysigt med min Kemper.

Detta är den första hela låten med Kempern, vad tycker ni?

Vad kan ändras? Låter något bra?

Har använt mig av en Powerball profil till gitarrerna, basen är en Ampeg SVT profil.

Edit, inspelat med min nya ljudkort Audient iD14 och den nya micken Aston Origin. Gillar dom skarpt som fan!!

Origin micken är lite brusig, inte mycket, men tillräckligt att tänka på om man ska spela in tal eller något akustiskt.

https://soundcloud.com/nestergaard/lucifer-morningstar

Redigerat av magnus83
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

För mjukt och snällt, du behöver jobba med hårdheten....

🙂

Låter kanon!

Jäpp låter rena Larz-Kristerz om det här. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Hehe jag vet, kände också att det blev i mjukaste laget ;-)

Men spelade faktiskt upp låten för min flickvän när låten var klar. Bara för att höra vad hon tyckte... (varför envisas man med är göra det? ) ...

"jo då, den var väl ok. Men den kunde vart lite mer brutal va?? "

Den tösen har brutal musiksmak! En annan framstår som farbror Melker. Hehe :-)

Redigerat av magnus83
Link to comment
Dela på andra sajter

Den e fan skitgrym! Basta. Lite Swallow The Sun-stämning. Fast dubbelt så fort, och minst dubbelt så argt. ☺️ Gillar nedtoningen i mitten oxå. Jag tänker mig lite pampiga Kontakt 4-körer vid 2:35, samt lite klassiska dimmuborgir-stråkar. Aaaahh!! Kommer bli skitgrymt. 🥰

Visst, den flörtar lite med kommersen vad gällande ackordprogressionen i refrängen, men det är väl det som gör den så trallvänlig. Dock är den ändå (enligt mig) tillräckligt proggig och just dynamiken mellan hårt och mjukt är ju jättebra.

Kan bara säga såhär: Hade jag hört den på spotify hade jag lagt till den i min musiksamling, och letat reda på mer från samma band/kompositör.

(ps. Juste, lite konstruktiv kritik: delar av blastbeatet i början blir lite rörigt med ghostnotes och ride? Vet inte om det beror på just ride/trumformationen eller om det är en produktions/mixnings-sak. Bara en liten parentes.)

Redigerat av Cathrine
Link to comment
Dela på andra sajter

Bland det absolut snyggaste jag hört här på forumet!

Där är något vasst över sången. Någon liten dipp i de övre regionerna hade nog tyglat detta. Lite mer verb på sång, virvel och pukor hade nog gett dem ytterliggare bättre plats i ljudbilden.

Bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

[...] Blev det bättre? Sämre?? [...]

Ja, mycket bättre! Sitter inte i studion idag, men hör stor skillnad i mitt (rättså okej) Logitech 2.1 datorsystem. Flammigheten och rörigheten i början blir inte alls lika påtaglig och det hörs att du tajtat upp basen. Ska lyssna i mina monitorer + baslåda när jag får möjlighet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm...jag tycker att första mixen var bättre. Vad som hänt nu är att kick/virvel inte är samma kompisar längre. Kicken är för liten gentemot virveln. Sången låter en aning instängd men fortfarande lite ovanpå kompet. Gitarrer låter också lite för tjocka mot övrigt. Som sagt; i mina öron var allt bättre först utom möjligtvis sången.

Tilläggas ska göras att jag lyssnar i ett par AKG K702 så subbasen kan jag inte säga något om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ahh, tack så mycket freddie. Hehe, du träffade rätt på allt jag hade ändrat på. Kanske skruvade lite för mycket 🙂

Ska utgå från den första mixen igen och bara fixa med sub-basen och sången 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...