Jump to content
Annons

låter imac?


leopard

Recommended Posts

Annons

De är väldigt tysta. Det som låter är den mekaniska disken (om man har en) och fläkten på baksidan.

När fläkten går på lägsta varv låter den inte mycket alls, kan vara svår att höra om det inte är knäpptyst i rummet. När datorn är kraftigt belastad spinner fläkten upp en del och då är den definitivt inte tyst, men det är ett hyfsat behagligt fläktljud ändå.

Bas och mellanmodellerna går sällan upp högt i varv dock även vid hög belastning. Det är de mest kraftfulla (i7) som kan blåsa på ganska bra när man belastar den mycket. Det gäller både CPU och GPU.

En mekanisk disk låter som sagt lite också. De har gjort ett bra jobb med att dämpa ljudet ändå och det låter mindre än de flesta externa diskar. Men jag tycker ändå det kan vara lite störande när det är tyst i rummet.

Om du har erfarenhet av de gamla iMacarna med tre fläktar så kan jag säga att dessa är överlag tystare.

Redigerat av rainydays
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill minnas att det går att ställa in huruvida pluggarna stängs av när man tystar en kanal.

Men alltså du får ha en ganska packad mix eller flera hungriga instrumentpluggar för att en modern iMac ska börja svettas. Så chansen finns att du inte behöver göra något alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag renderade en 3K-film i Premiere häromdagen. Då hörde jag fläktarna gå igång för första gången.

När jag sitter med fullstora musikprojekt används bara CPU och grafikkortet är svalt och datorn tyst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...