Jump to content
Annons

Kan inte ändra tonart i Logic Pro X


AXUU

Recommended Posts

Tjenare,

Jag använder Logic Pro X (10.1).

Det fungerar inte att ändra tonart. Använt Garage band tidigare och det har fungerat bra, men med Logic går det inte alls. Jag kan ändra tonart men det påverkar inte mina spår (se bifogade bilder).

Någon som känner igen detta?

post-35877-0-61162400-1423318711_thumb.png

post-35877-0-57564500-1423318719_thumb.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag ber om ursäkt, jag skulle hittat svaret om jag engagerat mig lite mer på Google. Jag gjorde bara en snabb sökning och vände mig sedan till er, men hittade svaret strax efter att jag postat detta. Jag har nog blivit lite bortskämd med att få snabba svar här 😉

För dig som hittat denna tråd via sökmotor/sökfunktion:

Det är inte möjligt att ändra tonart så att MIDI-spår påverkas i Logic på samma sätt som i GarageBand, men vad jag hittills lärt mig är att du kan ändra tonart genom Track -> Global Tracks -> Show Transposition Track. Vill du ändra noterna under "Score" kan du välja "Show Signature Track". Har du inte möjlighet att välja detta alternativ behöver du gå in och redigera så du kan se avancerade verktyg under Logic Pro X -> Preferences -> Advanced Tools -> Show Advanced Tools. Vet inte exakt vilken det är då jag bockat i alla rutor, men gissar på "Audio" eller "Advanced Editing".

Redigerat av AXUU
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...