Jump to content
Annons

Hela låtar och timtals med riff bortskänkes gratis! :D


tvåtakt

Recommended Posts

HELA MITT GAMLA RIFF- OCH LÅTARKIV BORTSKÄNKES! 😄

Om någon har idé-torka så ladda ner mitt gamla heavy/power metal-riff/låt arkiv! Åtta års arbete jag helst bara vill slippa höra igen pga jag vill gå vidare å göra nytt bara. Finns lite halvdåliga saker såklart, men mycket bra grejer också! Mycket Manowar, Grave Digger, Running Wild, Helloween, Blind Guardian och liknande influenser, lite thrash också! Mest enstaka riff och melodier, men det finns hela låtar i varierande produktions-kvalité också.

FRAMFÖRALLT HELT GRATIS! vill dock ha med mitt namn i credits om du vill använda något riff eller så.

http://we.tl/QROoSLo9Mq

Ladda ner, lyssna igenom och go nuts!

rlb8ld.jpg

Redigerat av tvåtakt
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fantastiskt initiativ:-)

Det låter bra (det lilla jag har lyssnat):-) Men, det hade ju varit kul med tempoangivelser/tonart m.m. Det är något som man alltid missar: skriv tempo på filerna, snälla! (För oss som sitter och programmerar bakgrunder med t.ex. Superior Drummer).

mvh/Peter

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som inte spelar gura men vill ha riff med i sina alster?

Det tänkte jag inte på. Typ som ett samplingsbibliotek för dom som gör klippa/klistra låtar... det kan ju vara nåt kanske.

Jag tänkte mer på gitarrister som skulle lära sig hans riff och sen använda dom.... kändes väldigt långsökt, och om man inte själv kommer på riff kan man ju sälja gitarren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det tänkte jag inte på. Typ som ett samplingsbibliotek för dom som gör klippa/klistra låtar... det kan ju vara nåt kanske.

Jag tänkte mer på gitarrister som skulle lära sig hans riff och sen använda dom.... kändes väldigt långsökt, och om man inte själv kommer på riff kan man ju sälja gitarren.

Ödmjukt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det tänkte jag inte på. Typ som ett samplingsbibliotek för dom som gör klippa/klistra låtar... det kan ju vara nåt kanske.

Jag tänkte mer på gitarrister som skulle lära sig hans riff och sen använda dom.... kändes väldigt långsökt, och om man inte själv kommer på riff kan man ju sälja gitarren.

Folk har olika styrkor. Tror att många spelar gitarr av helt andra anledningar än att sitta och hitta på metal-riff.

Link to comment
Dela på andra sajter

Såklart. Men om man spelar gitarr och vill göra metallåtar så kan det vara en bra idé att lära sig..

Om man inte spelar gitarr men vill ha metalgitarriff i sina låtar då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Eeh..DVibe.. om du anstränger dig och läser hela tråden så ser du att den frågan redan var utredd. Die hard har svarat på det. Den som ställde frågan i efterhand och fortfarande undrade var du själv.

Okej.

Jag reagerade mest på din attityd, eftersom jag är allergisk mot den typen av förakt mot andras sätt att göra musik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...