Jump to content
Annons

Problem med buffersize [LÖST]


Joakimbuller

Recommended Posts

Hej!

Sitter i Cubase 6 och har problem med buffersizen. Jag har en kraftfull stationär dator så processorkraft är inget problem. Buffersizen har inte varit ett problem i Logic X när jag testat(på samma dator), men när jag sänker buffersizen i Cubase(pc). Har bifogat en fil som visar hur det låter, allting fungerar som vanligt för övrigt på datorn när jag sänker det förutom att ALLT ljud får digital dist, inga mätare slår över, inga effekter är pålagda på ljudfilen, den går inte över -13 dBFS.

Any ideas?

Buffersize.wav

Redigerat av Joakimbuller
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

Låter som en kraschad ljuddrivrutin. Vilka drivisar kör du? Och vilket ljudkort?

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ett Komplete Audio 6 som beter sig sådär efter man har kört multimedia genom någon internet browser.. ljudet degraderas efter ett tag tills allt stannar av helt och hållet.. jag fick en liten förbättring av att ändra interna bufferstorleken men felet försvann inte helt.. har inte brytt mig om det då det bara är att starta om browsern. Har inte kollat om ASIO gör samma sak vilket jag inte tror

men som sagt.. utan att veta mer om ditt system blir det svårt att säga mer exakt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...