Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Lokalblaskorna var uppenbarligen fulla med nyheten om förskingringen för en knapp månad sedan, så nu vet jag lite mer om anklagelserna iallafall... man tror man känner en människa.

Redigerat av Fidden
k9 (oregistrerad)
Postat

Ja det är jobbigt när det händer sådant som gör att man blir både arg på , och orolig för, personen ifråga. 🙁

k9 (oregistrerad)
Postat

Oj! Såg just att en ungdomskamrat dog igår. Men vet inte varför ännu.. 🙁

k9 (oregistrerad)
Postat

Går tydligen an våg av självmord bland dem som jag umgicks med när jag var runt arton nu. 🙁 :( 🙁

Postat

Döden kan jag inte hantera. Det är den som hanterar mig. Min bäste kompis sköt sig i augusti 2010 efter år av depression. Det var han, min storebrorsa och jag som lirade ihop på sjuttiotalet och byggde trummor, congas. Jag hade känt honom i femtio år när han dog. Ett år senare gick jag i väggen, mycket pga hans självmord. Även om jag hade familjen att tala med hjälpte det inte. Visst kan man tänka och hoppas att man överlever döden på något sätt, att själen eller medvetandet kommer till en ljusare värld utan lidande, men det är inget jag vet. Döden blir på ett vis värst för dem som ännu lever, för de anhöriga, vännerna...

Postat

Det finns bara en sak att göra; Rösta på MITT parti, Pannkakspartiet PkP!

Pannkakspartiet eller pangkakspartiet?

Kan jag bli er syltpolitiska talesperson? Ska vi förbjuda importen av pannkakssirap?

Postat (redigerat)

Skötte ljudet på en föreläsning i går kväll. Om döden och hur barn resp. vuxna handskas med döden. Intressant och trots det mörka ämnet väldigt hoppingivande.

Redigerat av Linus
k9 (oregistrerad)
Postat

För mig så är döden i sig inte så skrämmande. Men det är ofta som folk dör eller dödas på så skrämmande sätt. Ofta när det handlar om självmord så tycker jag nästan att de är jobbigare att personen led så mycket att denne ville dö än just det faktum att den dog. Om ni förstår vad jag menar?

k9 (oregistrerad)
Postat

Fördelen med barn är att de ofta tar sig tid att sörja för att bearbeta saknaden och just sorgen. Medans vi vuxna oftast försöker fly från sorgen genom att inte ta itu med den. Det gör ju bara att den ligger och gror utan att vi alltid är medvetna om att vi bär på den i så många år. Så när något sedan händer så brakar även den gamla sorgen genom barriärerna till slut.

k9 (oregistrerad)
Postat

Men vad deppigt det blev nu.

Ska ta mig en kopp kärlek och skriva av mig lite.

😐

k9 (oregistrerad)
Postat

Heja heja heja! Bajsa bajsa bajsa! Du klarar det Neo! Var inte rädd! 🙂 :) 🙂

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.