Jump to content
Annons

Kombinera ljud i EXS24 (Logic 9)


Bierball

Recommended Posts

Jag vill slå ihop två ljud i EXS24, ett fett stråkljud med ett vanligt piano. Hur gör man detta? Jag är absolut novis på syntar så om du vet, svara som om jag var 6 år gammal. Har försökt läsa i manualen, och gjort en sökning på "combine" men jag hittar inte/förstår inte. Hjälp vore enormt uppskattat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det enklaste du kan göra är att skapa två instruments kanaler med ESX24. En för ditt stråkljud och en för ditt pianoljud. Spela sedan in på en kanal och kopiera därefter MIDI-tonerna (Arrange) till den andra kanalen.

På detta sätt kan man justera volym, panorering och allt annat man kan tänka sig för var kanal 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Har fått det att funka genom att ha EXS24 på två kanaler, en med pianoljud och det andra med stråkljudet och sedan justera balansen på kanalernas reglar. Behövde inte använda samma midikanal, det funkar lika bra med "Any". Var betydligt enklare än jag trodde. Jag trodde man var tvungen att ladda bägge ljuden in i EXS24 på något sätt och sen tweaka och justera volymbalansen. Fick för mig att EXS24 funkar likadant som HALion i Cubase.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är dock lite fundersam. Man MÅSTE alltså ha två instanser av EXS24 igång på separata kanaler för att kombinera olika ljud? Har suttit och kollat på tutorials på Youtube och än inte sett något som indikerar att två olika ljud går att slås ihop.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...