Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Duktig du!! Riktigt jÀkla bra!! Snygga mixar ocksÄ!!

BRA BRA BRA!!!! 🙂

[Edit: frĂ„ga] 🙂

I vilken stad/pÄ vilken ort bor du?

Redigerat av DMM
  • Gilla 1
Postat (redigerat)

Jag sitter hĂ€r söder om Stockholm och dricker JĂ€ger DMM 🙂

Bra! Hoppas det smakar 🙂

Jag finns pÄ andra sidan Stockholm. Intresserad av att sjunga lite nÄn gÄng?

Redigerat av DMM
  • Gilla 1
Postat

PÅ som FAN DMM! Kul att du frĂ„gar. 🙂

Haha, kul!

Har inget exakt just nu, men det kommer 🙂

Skickar ett mail hĂ€r pĂ„ studioforum istĂ€llet 🙂

Postat

Bra

Jag skulle vilja ha nÄtt delay pÄ sÄngen, kanske slap delay. SÄ skulle jag vilja ha lite rum pÄ trummorna och inte sÄ poppande komprimerat sound pÄ virveln.

Annars tyckte jag det andra lÀt bra!

Mvh Casper

• Gilla 1
Postat

Jag har inga bra lurar hemma men mixen verkar lÄta super bra. Jag diggar hela prodden och virveln Àr supernice. Vad Àr det för nÄgon? NÄgon specifik sample du anvÀnt?

Postat

Jag tycker att det var vÀldigt bra, har lyssnat pÄ mycket svensk punk genom Ären.

Melodier och produktion tycker jag inte inte Àr sÄ mycket att orda om (Àven om jag ocksÄ tror att sÄngen skulle mÄ bra av lite mer klang). Det man möjligen saknar Àr mer variation i tempo, form, arrangemang o s v. Framför allt att vÄga ha mindre malande gitarrer.

Postat

schysst som vanligt tycker dock det Àr jobbigt att resten av mixen försvinner lite sÄ fort baskaggen slÄr, gitarren tar ett ackord eller basen drar ett fill. virveltrumman och pukorna tycker jag nÀstan lÄter lite trummaskin över, lite mer reell resonans i dem, kanske kan uppnÄs genom rum som nÄgon sa tidigare..

men det lÄter ju bra enligt de som arbetar med musikproduktion som skrivit i trÄden (vilket jag inte gör), sÄ ja du fÄr vÀl vÀlja vem du ska lyssna pÄ

Postat

JassĂ„ minsann, good old Soxic har sedan nĂ„got Ă„r tillbaka sadlat om frĂ„n engelsk till svensk kvasipunk, eh? 😉

Gillade i och för sig din anglosaxiska image mer, Àven om det (musikaliskt) pÄminde en aning för mycket om Grön Dag för att vara tillrÀckligt sÀreget. Minns en lÄt som du skrev om/dedicerade till din syster som var jÀvligt bra.

Inget fel pÄ svensk punk, dock. Ebba Green Àr ju fortfarande kungar.

Kul att det rullar pÄ.

• 2 veckor senare...
Postat

JĂ€ttebra.

Du skulle ju kunna testa att spela upp trummspÄren ganska högt genom dina monitorer och spela in det med en mikrofon en bit bort och blanda in, kan nog ge lite mer karaktÀr och djup.

SÀger inte att det Àr dÄligt nu. Bara ett förslag att testa!

Postat

HÀrligt...synd pÄ virveln...lite omanlig,hehe!

Snygga stÀmmor och smart lyrik, sÄ jÀvla lagom...kanon!

Postat (redigerat)

Blev glatt överraskad av "Varningens exemplar" - Gillar texten och arret. Personligen (och detta Àr högst subjektivt) tycker jag dock att lÄtarna smÀlter ihop och slutar överraska efter ett tag, det blir lite samma hela tiden. Men vad vet jag? Bra jobbat hur som helst, du kan sÀkert hitta din publik, dÄ jag tror att mÄnga framförallt kan ta till sig texterna.

mvh Jon

Redigerat av Yllet
  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.