Jump to content
Annons

Edit


Soxic

Recommended Posts

Annons

Jag sitter här söder om Stockholm och dricker Jäger DMM 🙂

Bra! Hoppas det smakar 🙂

Jag finns på andra sidan Stockholm. Intresserad av att sjunga lite nån gång?

Redigerat av DMM
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att det var väldigt bra, har lyssnat på mycket svensk punk genom åren.

Melodier och produktion tycker jag inte inte är så mycket att orda om (även om jag också tror att sången skulle må bra av lite mer klang). Det man möjligen saknar är mer variation i tempo, form, arrangemang o s v. Framför allt att våga ha mindre malande gitarrer.

Link to comment
Dela på andra sajter

schysst som vanligt tycker dock det är jobbigt att resten av mixen försvinner lite så fort baskaggen slår, gitarren tar ett ackord eller basen drar ett fill. virveltrumman och pukorna tycker jag nästan låter lite trummaskin över, lite mer reell resonans i dem, kanske kan uppnås genom rum som någon sa tidigare..

men det låter ju bra enligt de som arbetar med musikproduktion som skrivit i tråden (vilket jag inte gör), så ja du får väl välja vem du ska lyssna på

Link to comment
Dela på andra sajter

Jasså minsann, good old Soxic har sedan något år tillbaka sadlat om från engelsk till svensk kvasipunk, eh? 😉

Gillade i och för sig din anglosaxiska image mer, även om det (musikaliskt) påminde en aning för mycket om Grön Dag för att vara tillräckligt säreget. Minns en låt som du skrev om/dedicerade till din syster som var jävligt bra.

Inget fel på svensk punk, dock. Ebba Green är ju fortfarande kungar.

Kul att det rullar på.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Blev glatt överraskad av "Varningens exemplar" - Gillar texten och arret. Personligen (och detta är högst subjektivt) tycker jag dock att låtarna smälter ihop och slutar överraska efter ett tag, det blir lite samma hela tiden. Men vad vet jag? Bra jobbat hur som helst, du kan säkert hitta din publik, då jag tror att många framförallt kan ta till sig texterna.

mvh Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...