Jump to content
Annons

digitala trummor: hur billigt kan man komma undan om man inte behöver en värstingmodul?


Terror

Recommended Posts

Ja, som rubriken säger: hur billigt kan man komma undan, om man endast behöver en modul med midi-funktion. Funderat på det här länge faktiskt.. skulle vilja ha ett digitalt trumset, men då jag har både Steven slate och SD 2.0 så behöver jag ju ingen apdyr modul. Och rätta mig om jag har fel, men är det inte oftast själva moduleb som kostar mest?

Finns de något "bättre" digitalt set med enkel modul (som har midi) att köpa??

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kolla Thomanns egna kit med mesh.

Jag har kört på sånt sedan 2008.

Virveltrumman är dock en "riktig" från Roland och jag har bytt modulen till en TD-20K.

Om du hittar en Alesis D5 modul så klarar du göra det mesta idag.

Du kan till och med trigga kuddar och sedan använda dina samplingar i datorn.

Kop åtminståne ett kit med meshheads så får du behålla det mesta av spelkänslan.

Piiiz!

Link to comment
Dela på andra sajter

Typ detta?

http://www.thomann.de/se/millenium_mesh_head_pad_set_pro.htm

Nu har jag redan ett hi-endkit med en förbannat dyr modul, men hade också gärna byggt ett från grunden för variation, och då med en modul som i princip bara har MIDI out (och kan plocka upp signalerna), vilket är vad Terror också efterfrågar.

Redigerat av JohnRick
Link to comment
Dela på andra sajter

Typ detta?

http://www.thomann.d...pad_set_pro.htm

Nu har jag redan ett hi-endkit med en förbannat dyr modul, men hade också gärna byggt ett från grunden för variation, och då med en modul som i princip bara har MIDI out (och kan plocka upp signalerna), vilket är vad Terror också efterfrågar.

great! då behövs bara en enkel modul som kan skicka MIDI-out till mitt daw 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det kanske inte bäst att köpa nät och triggers? Du kan säkert hitta något gammalt millenium för 500kr du kan sätta de på. Personligen tycker jag spelkänslan är såå mycket bättre om man jämför mot de billigare digitala.

Redigerat av vmbr
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det kanske inte bäst att köpa nät och triggers? Du kan säkert hitta något gammalt millenium för 500kr du kan sätta de på. Personligen tycker jag spelkänslan är såå mycket bättre om man jämför mot de billigare digitala.

Jo kanske. Vet du exakt vad jag ska leta efter? Alltså googla eller kolla blocket..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...