Jump to content
Annons

Behöver plot twist


KaptenDavidsson

Recommended Posts

Har börjat laborera lite med en låtide som börjar med en bilkrasch.

https://soundcloud.com/mikael-davidsson/crash

Därefter börjar texten som ska vara ungefär:

My name is Elisabeth

I was only seven years old when I died

I can still remember the smell of the rain,

the distant thunder like wooden drums

sen vet jag inte riktigt hur det ska fortsätta. Jag vill att låten ska berätta en historia där sanningen först uppdagar sig i slutet. Helst som en plot twist så att det inte är uppenbart vart man är på väg hela tiden.

Idéer jag har hittills är att den kanske ska handla om rattfylleri men det blir svårt att göra det oväntat och inte skriva folk på näsan.

Vad tycker ni? Bara brainstorma fram vad som helst. Ska det vara tjejen själv som orsakat kraschen? Ska det kanske visa sig i slutet att hon egentligen är en kille eller vuxen eller kanske tillhör någon oväntad minoritet eller något annat som lyssnaren inte räknar med?

Jag vill gärna att låten tar upp en riktigt problem som tex rattfylleri men det behöver inte vara så dramatiskt. Kan räcka med oansvariga föräldrar, eller kanske folk som sänker andras självförtroende.

Annat om låten:

Skriven i 7/8

Introt i heltonsskala

Redigerat av KaptenDavidsson
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Annons
  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Jag har inga idéer på studs (om än jag håller med ovanstående - måla inte in dig i ett hörn). Men jag föreslår att du droppar samma fråga på ett filmforum, förslagsvis http://forum.voodoofilm.org/

Jag har huserat där mycket förut, då filmmanusskrivande och annat filmsnack upptog mycket av min tid. Det är många som kan komma med goda tips, i alla fall på min tid. Prova i underforumet "Diskussioner" vetja. Nothing to loose 🙂

Redigerat av UpNorth
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...