Jump to content
Annons

Nytt rullbandartest: Trum-mix digitalt VS Studer B67.


Guitar Nilsson

Recommended Posts

drloop (oregistrerad)
Nästa recording ska jag köra direkt utan sån skit o låta bli att komprimera trummorna öht annat än i mastringen genom bandaren. Då blir det ganska äkta vintage som på 60, 70-talet. Då borde det bättre gå att avgöra om det är värt att hålla på med reel to reel... 😎

Well man satte ofta en kompressor/limiter på trummor innan tape förr...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

EDIT Nu gjorde jag en truminspelning som jag mixade ner med lite rumsreverb, längre reverb på virveln o en del kompression. Det är det digitala spåret...

Sen körde jag det enligt Dr Loops instruktioner genom bandaren utan nån eq eller komprimering.

Ljudklippet börjar med digitalt ljud, sen växlar det till tejpljudet, första gången vid 0,24. Sen växlar det fram o tillbaka flera ggr. Vid 2:00 går det till tejpljudet, som sen hörs tiden ut.

Borde nog ha haft nån moon-gel eller nåt på virveln, den ljummar på lite väl, o kanske stämt dem bättre, jag satte på nya skinn alldeles innan. Det är första inspelningen med omni närmicknings OH tycker det blev lyckat.

Ber om ursäkt för trumspelet, den trummis jag fick tag på är tyvärr den sämsta jag vet bland alla mina musikerpolare. 😎

https://dl.dropboxusercontent.com/u/14563300/01%20Trumljudstest%20digitals%20VS%20StuderB67.wav

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det lars ulrich

Låter bra, men förjävligt spelat som du nämner 😄

Jo det är grovt hemst knackat...

Men vad säger ni, tillför bandmättnaden nåt positivt eller negativt? Jag tycker det knappt är nån skillnad alls.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/14563300/01%20Trumljudstest%20digitals%20VS%20StuderB67.wav

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...