Jump to content
Annons

Rätt eller fel !


kardo

Recommended Posts

Poliserna kanske hade att välja mellan att jaga kattstryparen och en våldtäktsman och valde att prioritera det senare.

Och det är förståeligt men i det här fallet så valde polisen att göra en razzia mot någon som bryter mot upphovsrättslagen, jag ser gärna att våra skattepengar går till att polisen hellre kunde jaga både kattmördare och våldtäktsmän.

Jag rättfärdigar inget men i dagens samhälle så har pengar högre värde än liv och det är inte det samhället jag vill leva i.

Redigerat av Soundprocessingstudio
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Och det är förståeligt men i det här fallet så valde polisen att göra en razzia mot någon som bryter mot upphovsrättslagen, jag ser gärna att våra skattepengar går till att polisen hellre kunde jaga både kattmördare och våldtäktsmän.

Jag rättfärdigar inget men i dagens samhälle så har pengar högre värde än liv och det är inte det samhället jag vill leva i.

Och vilka liv talar du om, förutom människo- och kattliv? Människoliv kan man nog redan utgå från att man prioriterar.

Redigerat av SadamJR
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Jag rättfärdigar inget men i dagens samhälle så har pengar högre värde än liv och det är inte det samhället jag vill leva i.

I dagens? Kan någon minnas när det inte var så?

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan är varför läggs det skattepengar på att sätta stopp på fildelning men inte människor som har som hobby att strypa katter?

så rättegång och straff skötte 16-mannagruppen också?

Nja ! Exempel har jag tyvärr inte, men jag har läst det någonstans . Dvs på något forum om jag minns rätt,

jamen dåså
Link to comment
Dela på andra sajter

Och det är förståeligt men i det här fallet så valde polisen att göra en razzia mot någon som bryter mot upphovsrättslagen, jag ser gärna att våra skattepengar går till att polisen hellre kunde jaga både kattmördare och våldtäktsmän.

Jag rättfärdigar inget men i dagens samhälle så har pengar högre värde än liv och det är inte det samhället jag vill leva i.

Nu vet jag inte tillräckligt om polisens arbete för att veta exakt vem som gör vad. Men jag är väldigt tveksam till om man har någon praktiskt möjlighet att styra om de poliser som får vara med på den här typen av tillslag i Stockholm och Helsingborg till att jag våldsverkare i Göteborg.

Dock, märk väl att jag helt är emot att man överhuvudtaget borde befatta sig med sånt här. Inte minst eftersom all icke-kommersiell fildelning borde vara laglig. Tyckte bara att invändningen att poliserna som var med vid tillslaget borde jagat kattstrypare i Göteborg istället var väldigt märklig 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...