Jump to content
Annons

Recommended Posts

Tjena

Letar efter "tung bluesmusik" som sagt, blev tagen av Curtis Stigers cover av "John the Revelator" till serien Sons of Anarchy (link nedan) och har då den som referens.

Cash har ett par tunga låtar med, men skulle vilja ha tips på fler artister osv.

Tackar på förhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Depeche Modes industrielektroblues-version av John The Revelator är riktigt fet. och tung.

Japp. hittade på genrenamnet själv. 😑

Hah, jo men inte riktigt det jag är ute efter, vill ha något mer "råare".

Tack iaf för responsen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, hej!

Har du hört Jamie N Commons någon gång? Fastnade helt och hållet för honom första gången jag hörde The Preacher.

Har alltid gillat blues och speciellt den råa och/eller dramatiska varianten. Gillar helt klart "gospelblues" också och om du känner dig mogen för det borde du lyssna på Tom Jones gospelskiva Praise & Blame. Testa att börja med Lord Help och eventuellt Did Trouble Me om du gillar bluesgospelgrejen. Utan tvekan en av de skivor jag lyssnat allra mest på genom åren.

Btw! Gov't Mule har gjort en helt fantastisk version av John the Revelator också, kolla in den. Annars är väl Clutchs senaste skittung blues, typ Electric Worry.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lousian red - Alabama train , Howlin wolf - Smokestack lightning , Fleetwood mac - no place to go , Compulsive Gamblers - Rock n roll nurse, The Doors - maggie mcgill , Savoy brown - Shot in the head , Ten years after - Spoonful.

Där har du ett urval av blueslåtar jag definierar som "tunga". Hoppas någon av dom träffar rätt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

iofs inte blues men blev så possitivt överaskad av den här versionen av den gamla dängan som kan kännas lite uttjatad ibland. Men Joe Bonamassa cool cat verkligen och bruden sjunger bra

här är det blues som fan med lite knätofs och irländskt

Redigerat av Burnin Sven
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...