Jump to content
Annons

Avicii´s nya, något måste ha gått väldigt snett!


Unicron

Recommended Posts

Annons

Funderade faktiskt över samma sak igår, det låter inte som knaster man medvetet skulle lägga till. Det sprakar som digitala dropouts. Jag undrar ifall det uppstod i mastringen och hur man lyckades missa det innan låten skickades ut.

6amkQNL.png

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssna efter första dropen är slut, vid 1:55 ungefär. Det knastrar något vansinnigt.

Och nej Linus, jag tror inte att någon skulle lägga till det här medvetet, borde ju anses som tjänstefel i sådana fall. Och hur ingen kunde märka det innan den skickades innan är ju ett mysterium om något!

Link to comment
Dela på andra sajter

haha, nu när du nämner de kan jag inte låta bli att höra de! herregud! nästan så du ska sätta en "spoiler" i rubriken xD

gillar med avicii men tycker dock inte den här låten känns väldigt "frampressad"

Haha har faktiskt haft den tanken med! Har man inte märkt det innan på något omöjligt sätt så är ju låten förstörd efteråt. 😛 Men känns ändå som att det här inte ska kunna hända på den här nivån.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jao det sprakade ju till rätt rejält men låter nästan som en lowfi effekt, Go låt faktiskt.

Tänkte också det först, men känns så dåligt rattad i sådana fall. Känns som att man hade satsat mer på knaster i sådana fall. Men man vet ju aldrig.

Link to comment
Dela på andra sajter

De flesta som diggar Avicii's skit är ju så jävla stenade att de inte hör detta i alla fall. De står utomhus i sina Tretorn stövlar och fula gula ponchos och känner sig så jävla inne. När brajjen väl kickat in skulle de kunna byta ut Avicii mot en hemlös på scen som bara spelar hits från Crazy Frog. Det hade gjort detsamma. We love you Avicii!

Redigerat av Pesek
  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Nice med lite Country/House eller vad man nu skulle kunna säga att detta är för genre?

Country-House har vi redan kommit på 😄

https://www.studio.se/index.php/topic/88676-rabbla-upp-genrers-som-inte-finns/

(jag väntar på drumrumbabass)

Link to comment
Dela på andra sajter

Och det låter så på både spotify och nedladdad version?

Ja, hela utgåvan inkl. iTunes, Spotify etc.

När den premiärspelades hos Pete Tong (BBC Radio 1) för någon vecka sedan finns inte något knaster med, vilket jag tolkar som att det är en miss under singelns mastring.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det sprakar genom hela låten. Hörs tydligt när trummorna kommer in men efter breaket 1.56 vare ju nåt helt annat, fail bara. Antingen äre en praktikant eller någon som inte gillade låten som mastra den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lyssnade på låten i Sveriges Radios låtarkiv. här lät den bra.

Troligtvis är det spotify som har ställt till det. för där låter den skit.

Finns det fler platser som det låtar knas?

//Ljudtekniker på Sveriges Radio

Det är dock samma problem i iTunes-versionen så det är filen det är fel på. Helt sjukt att ingen märkte det innan den skickades dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Waltzberger (oregistrerad)

Aha.. trodde bara de va mitt spotify som spöka.. skumt att detta gått igenom utan att någon märkt något.

Link to comment
Dela på andra sajter

watch?v=dcKDMBuGodU

Fast det är det ju inte. Spraket i denna låt var i mina öron något helt annat än överdriven limitering.

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det borta från spotify

Skönt! Nu kan man äntligen njuta av låten, som är hur bra som helst!

Jag hade betalat bra pengar för o höra reaktionen när dom ansvariga upptäkte de 😄

Haha, verkligen samma här! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...