Jump to content
Annons

Problem att få ljudkortet att funka i logic


sunderling

Recommended Posts

Hej!

Jag köpte mig precis en macbook pro och skaffade mig logic. Nu har jag gått in preferences och valt mitt ljudkort som ut och in, men när jag gör ett audiospår och pluggar in micken så är det ingen signal in i logic vad jag kan se. Det är signal på ljudkortet men inte i logic. Vad har jag gjort fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har du valt rätt input på kanalen. ?

Oftast input 1 men kan oxå vara 2-16 beroende på ljudkort,

Den står på 1 men när jag trycker på "input 1" så varken händer det inget eller kommer upp något. Det tycker jag är skumt

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du kopplat micken på input 1 då? Det är lätt att göra såna där småtabbar 🙂 Kollat gainen? Phantom matning?

Kolla mjukvarumixern för ljudkortet också, där kanske det är någon inställning som du måste fixa till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rec enablat kanalen?

Vad är det för något?

Fungerar ljudkortet utanför Logic?

Jag körde med det ljudkortet på min gamla datorn, men då körde jag Cubase 5.

Har du kopplat micken på input 1 då? Det är lätt att göra såna där småtabbar 🙂 Kollat gainen? Phantom matning?

Kolla mjukvarumixern för ljudkortet också, där kanske det är någon inställning som du måste fixa till.

Allt det du nämner har jag gjort!

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig har det hjälpt att gå in i ljudkortets mixer/inställningar och sätta klockan från internal till world clock/spdif och sen tillbaka igen, vet inte varför det funkat men det verkar som man nollställer inställningarna på nåt sätt.

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Björn Olsberg ändrade titeln till Problem att få ljudkortet att funka i logic

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...