Jump to content
Annons

Vilka ackord är detta? behöver hjälp!


al123

Recommended Posts

Hej! har skrivit ett mail till några av er och fått många olika svar på min fråga...

vad ajg verkligen behöver hjälp med är vilka ackord som tas här vid 00.07

några säger endast tangenten C och F, vissa säger enbart ackordet C etc.. blir väldigt förvirrad då jag inte riktigt vet hur jag ska göra då jag inte kan höra exakt vilket alternativ som är det bästa.. så kan vi enas om något här tro? tacksam för alla era svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har du tänkt tanken att ta ett instrument och ta ut tonen?

har testat men kan inte riktigt höra vilket ackord som är mest korrekt.. tycker att ackordet C låter bra men många säger att jag ska köra på F och C tangenterna sammtidigt.. så blir lite förvirrad.. 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte vi förstår vad du försöker göra. I videon du skickade spelas endast två toner, typ hela tiden. Därför fick du nog höra från många att det är dom två tonerna som spelas. Om du gör som du fick tips om, så kommer det låta precis som i låten i videon. Det är liksom inga "ackord" i den, utan bara två toner.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

aha okej nu förstår jag vad problemet är... det är något snett med min pianoroll alltså när jag trycker ner C så ser man på pianorollen på vänster sida att C# trycks ner.. så allt är som framflyttat ett steg i pianorollen, hur fixar man det? ingenaning om hur det blivit så? 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...