Jump to content
Annons

två micar = the shit


Växjölirarn

Recommended Posts

Äntligen alla grejor på plats och inspelningen funkar med båda micar!

Vilken skillnad det blir när jag lägger på en condensator mic till 57:an!

tycker detta låter riktigt bra faktiskt!

Fan vad skoj det är att hålla på miccar och ratta stärkare etc! Fan nu måste jag ta en bild på mina micar och alla inställningar på förstärkaren så jag inte glömmer hur jag fick till detta ljud! haha

https://www.studio.se/index.php/topic/100990-rythm-torr/?do=findComment&comment=1472774

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

fast det är inte riktigt simulation. Det är vad AXE-FX gör. Kempern profilar. Den tar en kopia av din rig, inte simulerar. Lite skillnad. Men fan, 12 lax är inte mycket i pryldjungeln 🙂 Du får med 200 profiler när du köper den. En rig (med låt oss säga Mesa-topp med låda och mick) kan gå på ca 35.000kr.

35.000kr x 200 = 700.000kr. Sen finns det lite mer än 3000 profiler ute på nätet. Eftersom många rigs är av samma stärkare (med olika inställningar) så kan vi säga att det finns totalt 1000 olika, det låter ju rimligt?

1000 (rigs) x 35.000kr (per rig) = 35 000 000kr.

35 000 000 - (ca) 12.500kr (vad en kemper kostar) = 34 987 500kr <--- vad du tjänar på att köpa en Kemper

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Visst tjänar man. 🙂 Men många profiler är mediokra. De som är bra är riktigt bra. Det där med ampsims och andra nödlösniningar vill man aldrig gå tillbaka till igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst tjänar man. 🙂 Men många profiler är mediokra. De som är bra är riktigt bra. Det där med ampsims och andra nödlösniningar vill man aldrig gå tillbaka till igen.

absolut! i just wanted to prove a point. Jag tror jag aldrig hittat en profil som passat mig perfect "straight out of the box", har alltid tweakat fram mina egna.

Jag har kvar Podform, om man skulle ha den oturen att få in ett metalcore-band som promt måste ha exakt samma sound som alla andra metalcore-band har = podfarm

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast vänta nu! Växjölirarn snackar mickar nu! Vill bara hålla med honom om att micka med en dynamisk mic och kondesatormic samtidigt verkligen kan göra skillnad i soundet!!! Bara man har koll på faserna! Bara för att Terror fuskar och har en "profiling amp" gör ju inte saken bättre! 🙂 Vad har du testat för mickar Terror! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...