Jump to content
Annons

Mot nya tider vänner!


hammagrella

Recommended Posts

Trist med veteraner som lämnar, känns som man mister gamla goa vänner..... men whåteheck, ni har saker att göra och platser att se så lycka till o vi ses igen.

När det gäller mig då? Gadämnit, jag stannar förstås!

Ni får stå ut med mig till och från även i fortsättningen! 😛 Och är det så att jag lessnar på forumet skiter jag helt enkelt i att posta nåt på nån vecka, det brukar lösa sig själv....

Mot nya tider vänner!

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja absolut. Lessnar man på forumet så behöver man inte vara här...enkelt. Man kan ju alltid komma tillbax då. Blir värre om man ska avregga sig efter varje gång man ledsnar. Enkelt.

Jag tänker fortsätta kasta muffins på plusochminus bara så ni vet. 😛😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Att forumet går igenom en fas ser jag faktiskt bara som bra - det är en utmärkt möjlighet att göra något konstruktivt och bättre av forumet. När något gått snett så lägger man sig antingen ner eller reser sig och gör något jävligt bra.

EDIT: Flyttade från Allmänt och bytte rubrik från "Tjenare"

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Att forumet går igenom en fas ser jag faktiskt bara som bra - det är en utmärkt möjlighet att göra något konstruktivt och bättre av forumet. När något gått snett så lägger man sig antingen ner eller reser sig och gör något jävligt bra.

Helt rätt inställning. *bakar nya muffins*

Link to comment
Dela på andra sajter

När något gått snett så lägger man sig antingen ner eller reser sig och gör något jävligt bra.

Eller så biter man örat av motståndaren och tatuerar sig som en inföding i ansiktet. Eller var det inte sport vi pratade om nu?

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Egghuvudet instämmer. Jag gör som Hammagrella. När jag tröttnar så skippar jag en vecka. Sedan kommer man igen med nya krafter

Jag kan inte göra så... Får abstinens 😆

Det är lugnt för dig räcker det kanske med en timmes uppehåll 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Egghuvudet instämmer. Jag gör som Hammagrella. När jag tröttnar så skippar jag en vecka. Sedan kommer man igen med nya krafter

Jag kan inte göra så... Får abstinens 😆

Det är lugnt för dig räcker det kanske med en timmes uppehåll 😄

Då har jag en väldans abstinens 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

När något gått snett så lägger man sig antingen ner eller reser sig och gör något jävligt bra.

..Eller så duckar man och går till motattack innan motparten hinner reagera... 🙂

Skönt att många av di gamle stannar kvar.. blir ju jobbigt att själv sitta här o se vilsen ut..

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Vill dessutom påminna om att enligt Nattis egen tråd så har vi ett bra forum:

"Ibland får man intryck av att Studioforumet på något sätt är mindre avancerat än andra liknande mötesplatser på internet som behandlar ungefär samma saker.

Så är det inte!

Visst tillkommer det ständigt nya medlemmar som ställer samma smått irriterande nybörjarfrågor (utan att använda sökfunktionen förstås...), kanske fler här än på andra ställen, men den stomme av flitiga postare som verkar här är svårslagen:

Demoniqus - Mixning- och ljudbildskung, alla tips från Demonen är användbara.

Hacke - Datorkunskaper utöver det vanliga.

Brojd - Snabb med att hjälpa PT-blåbär.

Trombonisten - Pedagogisk och hjälpsam. Kunnig dessutom.

Android - Kan allt om hårda syntar.

Claes - Duktig på att hjälpa noobs - superduktig på det mesta.

Electroaudio - PA-proffs.

dbd - Hårdvarukunskaper på hög nivå.

Neko - Gör sina egna VSTis. Bara en sån sak.

Majken - En verklig tillgång, cubase-expert.

MusicGene - Tekniskt kompetent. Snabb med att svara.

Danny Cort - Kan allt om rap. Vet massor om branschen dessutom.

Rapid Wanker - Alltid nyttiga inlägg om hårda grejer.

Fridh - Reasonproffs.

joachime - Inspelningstekniskt kunnig - kolla klistrade tråden om truminspelning!"

mig veterligen är de flesta kvar... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är kanske inte vara veteran men har vart me sen starten. Att somliga drog kanske är trist men allt går i vågor. Rätt var det är skinner forumet klarare än solen på midsommar! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis, kan vi inte alla lova varandra att inte utse någon till hackkyckling? Det är ju ändå snart påsk så sluta att vara en så hårdkokt typ eftersom stämningen då blir så risig.

Hej flickor, nu har vi vår i luften! Var har Ni Er?

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Precis, kan vi inte alla lova varandra att inte utse någon till hackkyckling? Det är ju ändå snart påsk så sluta att vara en så hårdkokt typ eftersom stämningen då blir så risig.

Hej flickor, nu har vi vår i luften! Var har Ni Er?

happy, happy, joy, joy! 🙂

Och så var det dags för soluppgången dagen efter kriget.

Änglakörer, gulfilter och gudomliga herdesånger.

Fågelsången kom tillbaka och runt husknuten tittar den första snödroppen fram.

 

( Bakgrundsmusik: Edward Grieg - Morgonstund ur Peer Gynth )

Redigerat av maxmaxmax
Link to comment
Dela på andra sajter

Och så var det dags för soluppgången dagen efter kriget.

Änglakörer, gulfilter och gudomliga herdesånger.

Fågelsången kom tillbaka och runt husknuten tittar den första snödroppen fram.

 

( Bakgrundsmusik: Edward Grieg - Morgonstund ur Peer Gynth )

Egghuvudet skuttar ut barfota på forumets tussilagobeklädda ängder hans skjorta fladdrar i en nyfiken vårvind, vägen kantas av väna metaforer och hurrande och tillrop, maskerad i topicform, från alla hans vänner i studiovimmelvärlden. En ensam koltrast tar sats och kvillrar ut sina förföriska locktoner över nejden. Ett plötsligt brak hörs när isen spräcks upp i ett ystert ögonblick och vattnet därunder prolar, skvalar och strålar av liv. Isen, snön och kylan som länge har sänkt sig över forumet är på väg att töa.

Vid skogvaktarstugan står Olsberg och vinkar med sitt oranga paraply.

Våren är här.... Våren!

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Vid skogvaktarstugan står Olsberg och vinkar med sitt oranga paraply.

😉🙂😄 :D 😄

Redigerat av maxmaxmax
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...