Jump to content
Annons

Initialization error - kan inte öppna Protools!


littlemess

Recommended Posts

Förvånad att det inte redan finns en tråd om det här på studio forum, eller så är det kanske jag som inte sett det bara.

Okay. Jag har problem. Har inte haft igång protools på några veckor, och försökte öppna det idag. Då visade det sig att det inte gick. Det enda som dök upp var en vit liten ruta där det stod "Initialization error code: -7", och sedan en ruta med "The application was unable to start correctly (0x0000142). Click OK to close the application.

Och det är allt. Det går verkligen inte att få igång protools. Jag sökte på google, och det visar sig att många har/har haft samma problem. Men jag hittar inte någon direkt lösning på felet. Är det någon här som fått det och löst det? Berätta gärna hur. Annars får jag ta och ringa stället där jag köpte det, för att fråga om de har någon aning om hur man fixar det.

Jag har windows 7, processor Intel® Core™ i7-2600K CPU @ 3.40 GHz, 8 GB ram, 64 bit.

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hehe, ja.. 😛 Som sagt, många som haft problemet. Men min sambo löste det! Tog och avmarkerade massa grejer så bara Protools var kvar i msconfig (eller vad det heter), så nu fungerar det. Måste dock någon dag framöver pö om pö markera igen, tills man finner ut exakt vad som hindrade pt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Att starta PT som administratör provade vi innan, men det funkade ej. Men som sagt, nu går det och det är jag glad för! 🙂

Jag använder protools och är nöjd med det. Att det någon gång som nu kan hända något som gör det lite problematiskt, sånt kan hända allt och alla.

Redigerat av Moderatorn
Tog bort delen som bemötte några raderade inlägg
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det här ett skämt?

Ibland undrar man... 😳

Studio forums allmänna moderator, som alla forumets utsedda moderatorer kan använda sig av.

När hände detta och varför?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, det är inget roligt skämt. Det dyker upp en ny figur som är moderator och som kallar sig modertatorn Vem är du? För vad jag vet kan du va Analogfreak i en ny skepnad.

Moderatorn i fråga gick med i forumet 2003. Faktumet att han har titeln "Moderator" och inte "Medlem" talar sitt tydliga språk att personen är på uppdrag av herr Stålbröst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Moderatorn i fråga gick med i forumet 2003. Faktumet att han har titeln "Moderator" och inte "Medlem" talar sitt tydliga språk att personen är på uppdrag av herr Stålbröst.

Och sen dess har han 3 inlägg. Jaja, det är väl som det är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...