Jump to content
Annons

Nybörjare inom skapande av elektronisk musik


ostbows

Recommended Posts

Lite svårt att säga innan man hört hur du har tänkt med sången. jag tror, och hoppas, dock att det är rätt väg att gå, att satsa på mer sång. Du har en kvinnlig kollega som sjunger bra, och ser bra ut. Tur för dig. Jag hoppas att det fins en bra sångmelodi, det här låter ganska mycket som ett komp. Tycker att introt, innan rytmen kommer in är en smula blekt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 84
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Postat (redigerat)

Lite svårt att säga innan man hört hur du har tänkt med sången. jag tror, och hoppas, dock att det är rätt väg att gå, att satsa på mer sång. Du har en kvinnlig kollega som sjunger bra, och ser bra ut. Tur för dig. Jag hoppas att det fins en bra sångmelodi, det här låter ganska mycket som ett komp. Tycker att introt, innan rytmen kommer in är en smula blekt.

Jag förstår vad du menar! Vi ska testa att provspela in första versen imorgon, får hoppas på att det blir bra!

Hur menar du med "blekt"? 🙂

Redigerat av ostbows
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Tjänare! Kul att du lyckades hitta den på YouTube och jo, hon sjunger grymt och är en söt liten tös 🙂 Tack för att du länkar!

Mjo, det har gått riktigt bra ute senaste helgerna. Har fått bra respons från både personalen och besökarna! Och kul att du nämnde "Wildcard", för jag satte nämligen med en gammal bandpolare häromdagen och spelade in sång till låten och jag tycker att det låter riktigt bra! Kunde inte låta bli att lägga in sång nu när "Beyond" känns mycket mer komplett!

Ta gärna en lyssning du och säg vad du tycker 🙂

https://soundcloud.com/huggys/huggywildcard

Låter riktigt skarpt, gillar denna mer än Beyond! Den där låten som är WIP på din soundcloud låter också riktigt stabilt. Var ett tag sen du uppdaterade din blogg dock, var kul att följa dig sålänge du var riktigt aktiv, tappa aldrig aktivitet när du gör något du vill bli bra på!

tack för mig!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Vet inte om du har övergivit detta forum men följer WorldClassTracks på youtube och gick igenom hans nyaste låtar och såg din låt för knappt en kvart sen!

Det går bra nu, men du får inte överge oss! 😄

Eftersom mr Huggy återigen inte har länkat någon youtube länk (eller ens hans nyaste låt):

http://youtu.be/TdBD7nTdFTw

EDIT: Ska reflektera över låten sen när jag är klar, ska kolla på match nu

Redigerat av Wolf
Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen. Är inte så insatt i genren, men ska det verkligen ta en minut innan du kommer igång med melodin? Vad ska folk göra under tiden? Ta en öl till? Jaja, det är förmodligen en generationsfråga....

HAHA! Jag diggar dig stenhårt. Allra helst i och med att du verkligen tar dig tid att lyssna på sånt här.

Redigerat av Jayple
Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om du har övergivit detta forum men följer WorldClassTracks på youtube och gick igenom hans nyaste låtar och såg din låt för knappt en kvart sen!

Det går bra nu, men du får inte överge oss! 😄

Eftersom mr Huggy återigen inte har länkat någon youtube länk (eller ens hans nyaste låt):

http://youtu.be/TdBD7nTdFTw

EDIT: Ska reflektera över låten sen när jag är klar, ska kolla på match nu

Klart jag inte har övergivit mitt hem! Jag har nämligen varit utomlands i 3 veckor. Tack för att du har länkat åt mig! Hoppas att du gillar min nyaste låt 🙂 Jag passar på att slänga in Soundcloud-länken också när jag är i farten. Peace!

https://soundcloud.com/huggys/another-day

Redigerat av ostbows
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Hej Studio! Det var ett tag sen..

Jag vill bara berätta att jag har en ny låt på gång som ska vara helt instrummental. Därmed skulle jag uppskatta era spontana tankar om melodierna och ackompaniet som jag har lurkat fram hittills! Och om ni har något förslag på namn till låten vore det helt underbart om ni skrev det här! Tack!

Edit: Länken är privat.

Redigerat av ostbows
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Hej allihopa!

Över två månader har gått och nu är jag äntligen klar med mitt senaste verk "Lucky"!

http://www.youtube.com/watch?v=7H4YSJRqDzc

Har lagt ner mycket jobb och lärt mig en hel del om mixning under skapandet av denna. Kritik vore därför väldigt uppskattat!

Tack på förhand 🙂

Redigerat av ostbows
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...
  • 2 veckor senare...
Postat (redigerat)

Välkommen!

Beyond var betydligt bättre. Skön låt helt klart. Fortsätt man blir bara bättre och bättre 🙂

Tack! Nu håller jag på med en låt som avviker lite från mina andra låtar.

Edit: Länken är privat!

Jag är inte helt säker på lead-ljudet, vad tycker du?

Redigerat av ostbows
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Välkommen hit. Jag är rätt ny också här. Trivs bra här.

Jag gör också lite åt ambient/electronicahållet, inte bundet till särskild genre. Gillar att blanda akustiskt, naturljud med electronica...Inspirerad av Jarre, Lundsten, Kraftwerk, Tangerine Dream - old school electronica. Som tonåring gillade jag Who, Kinks och Yardbirds bl.a.

Ljuva 60-tal, melodiernas decennium...

Min senaste låt:

https://soundcloud.com/algotezza/now-is-the-time-and-space-is

Redigerat av Algotezza
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)
  • 1 månad senare...
Postat (redigerat)

Såg den här och kan vara ett hjälpmedel för att lära sig mixa bättre: http://www.samplerba...1f0a8e-70441981

Tjenare! Sorry för sent svar, men tack för länken 🙂

Har experimenterat med mixningen en del på senaste tiden och håller på med en låt lite annorlunda från resten av mina verk. Lyssna på den senaste uppladdningen "Patience (Instrumental Preview)" 🙂

Ser att det inte längre går att bädda in Soundcloud-spelaren längre här. Tråkigt :/ Hursomhelst, berätta gärna vad du tycker om du orkar lyssna!

Redigerat av ostbows
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Postat (redigerat)

God morgon!

Här är min nya låt Patience, instrumentalt då. Sångversionen är under arbetandes gång!

Edit: Länken är privat!

Detta är lite annorlunda stil än vad jag brukar göra, så skriv gärna vad ni tycker!

Redigerat av ostbows
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Bakis idag, så satte hemma och pillade på en ny house-låt. Det var ju trots allt ett tag sen!

Edit: Länken är privat!

Nu är det här bara första versen, men jag är lite osäker på om "lead-ljudet" här är rätt. Vad tycker ni?

Redigerat av ostbows
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Hejsan mina kära vänner!

Det var ett bra tag sen. Har haft en hel del i skolan, men nu är jag äntligen klar med min nya låt "Patience" med Sture Zetterberg!

Lyssna och kom gärna med feedback!

Kram!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...