Jump to content
Annons

slejnard

Recommended Posts

Hej

Har haft ett lugnt nyår och kikade på svt. De spelar ju ute med sina akuguror o pianon i minusgrader.

Hur nyttigt är det för dyra instrument?

Och hur går det att ändå spela såpass bra?

Impregnerar man fingrarna eller?

Stämt lät det också... 😉

Har spelat ute nån gång i några få plusgrader och gitarren lät som GN skulle ha sagt, "plojtyplojty" och fingrarna kändes som gipsade. 🙂

Gott nytt! 😄

Mikael Wiehe var förövrigt riktigt bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Svår fråga. Jag kan fan inte spela alls om det är kallt, 15 plusgrader ute på sommarn känns alldeles för kallt, mina spinkiga frökenfingrar blir till is. Fast jag känner en anna gitarrist, han spelade varken sämre eller bättre när vi spelade en pingst på nåt bikerställe, det var kanske bara fem grader på natten. Jag kunde bara spela halvtaskig slide.

Man kan ha såna här muddar eller vad det heter som tennislirare har på handlederna, det hjälper lite grann. Men såna har man ju aldrig med sig. Jag vill att det ska vara för varmt, gärna heta strålkastare på så att fyllsvetten rinner. Haha.

Strator och så håller nog bra i kylan, men inte skulle jag vilja storma ut med en cello eller dyr ak gitarr. I så fall får man flytta dem från värme till kyla med fodralet på så inte tempväxlingen kommer för snabbt. Och lika sen man spelat klart, på med det kalla fodralet innan man tar in dem i värmen igen.

Kommer ihåg att jag såg på tv eller i tidning att Shanes spelade ute när det var typ 20 grader kallt. De kom väl från Kiruna?

Mitt mott är att vägra spela gitarr ute på vintern. Jag har uppträtt några gånger på byns julskyltning, men då har jag bara sjungit till mina backtrax, och spelat lite munspel. Numer vägrar jag även det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Jag kan inte heller spela om det är kallt... Mina fingrar blir jättesega å så lyder dom inte... Dom trivs bäst när dom får scrolla en mus... 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...