pompe Postat 10 februari 2008 Postat 10 februari 2008 en polare visade denna sida dÀr dom gör bra efterliknelser pÄ klassiker för sjukt, SJUKT billiga priser... vad tror ni? Med ett mickbyte Àr det nog vÀrt! http://www.paylessguitars.com
IDF Postat 10 februari 2008 Postat 10 februari 2008 dock vet man ju inte kÀnslan pÄ plankan.. men fraktkostnaden var fanimej pÄ 110 USD, och det Àr bara 80USD mindre Àn för plankorna jag kollade.. sjukt mkt i frakt. lagom billiga gitarrer, men vad jag förstod sÄ fanns dom i USA och dÄ blir det Ànnu mer kostnader, sÄ det Àr nog mer lönsamt att köpa frÄnn thomann..
pompe Postat 10 februari 2008 TrĂ„dstartare Postat 10 februari 2008 dock vet man ju inte kĂ€nslan pĂ„ plankan..men fraktkostnaden var fanimej pĂ„ 110 USD, och det Ă€r bara 80USD mindre Ă€n för plankorna jag kollade.. sjukt mkt i frakt. lagom billiga gitarrer, men vad jag förstod sĂ„ fanns dom i USA och dĂ„ blir det Ă€nnu mer kostnader, sĂ„ det Ă€r nog mer lönsamt att köpa frĂ„nn thomann.. đ
Kiefz Postat 10 februari 2008 Postat 10 februari 2008 (redigerat) Ăr det kinesiska kopior dom sĂ€ljer eller kommer dom helt enkelt inte skicka nĂ„gon gitarr alls? EDIT: hittade, kopior var det ja.. Redigerat 10 februari 2008 av Kiefz
joachime Postat 10 februari 2008 Postat 10 februari 2008 (redigerat) Om jag fattade rĂ€tt tillverkas dom i Kina. Med moms och tull landar en gitarr pĂ„ drygt 2500 SEK som dollarn ligger just nu. Det kan det ju vara vĂ€rt för att ta hem en och kolla kvaliteten. Edit: rĂ€knade fel! đ Redigerat 10 februari 2008 av joachime
IDF Postat 10 februari 2008 Postat 10 februari 2008 dock vet man ju inte kĂ€nslan pĂ„ plankan..men fraktkostnaden var fanimej pĂ„ 110 USD, och det Ă€r bara 80USD mindre Ă€n för plankorna jag kollade.. sjukt mkt i frakt. lagom billiga gitarrer, men vad jag förstod sĂ„ fanns dom i USA och dĂ„ blir det Ă€nnu mer kostnader, sĂ„ det Ă€r nog mer lönsamt att köpa frĂ„nn thomann.. đ sjĂ€lvklart.. men ocksĂ„ realistisk.. bara för att det stĂ„r billigt blir det inte billigt i lĂ€ngden.. jĂ€mför 190 USD för en planka och 110USD frakt.. det blir alltsĂ„.. 300 USD - ca. 2200:- plus kanske avgifter för tull minst en tusing.. ta en billig gitarr frĂ„n thomann typ en les paul kosdtar frĂ„n 150⏠och uppĂ„t, lĂ€gg pĂ„ frakt 15⏠sĂ„ har man 165âŹ.. thats it.. vilket Ă€r runt 1670 pix..
IDF Postat 10 februari 2008 Postat 10 februari 2008 Om jag fattade rÀtt tillverkas dom i Kina. Med moms och tull landar en gitarr pÄ drygt 1600 SEK som dollarn ligger just nu. Det kan det ju vara vÀrt för att ta hem en och kolla kvaliteten. var bara massa epiphones nÀr jag kollade. me jag har inte glasögon pÄ mig heller..
Dado Postat 10 februari 2008 Postat 10 februari 2008 FĂ„r de verkligen anvĂ€nda gibson logga pĂ„ gitarrerna? Fattar ingeting đ Men de ser riktigt lĂ€ckra ut för 230 USD..
joachime Postat 10 februari 2008 Postat 10 februari 2008 Om jag fattade rĂ€tt tillverkas dom i Kina. Med moms och tull landar en gitarr pĂ„ drygt 1600 SEK som dollarn ligger just nu. Det kan det ju vara vĂ€rt för att ta hem en och kolla kvaliteten. var bara massa epiphones nĂ€r jag kollade. me jag har inte glasögon pĂ„ mig heller.. Du skriver riktigt snabbt för att vara blind! đ Jag gillar garantivillkoren: For any reason, within 48 business hours after the customer has received the products will be considered a final sale and non-returnable.
IDF Postat 10 februari 2008 Postat 10 februari 2008 Om jag fattade rĂ€tt tillverkas dom i Kina. Med moms och tull landar en gitarr pĂ„ drygt 1600 SEK som dollarn ligger just nu. Det kan det ju vara vĂ€rt för att ta hem en och kolla kvaliteten. var bara massa epiphones nĂ€r jag kollade. me jag har inte glasögon pĂ„ mig heller.. Du skriver riktigt snabbt för att vara blind! âșïž Jag gillar garantivillkoren: For any reason, within 48 business hours after the customer has received the products will be considered a final sale and non-returnable. hehe blind och snabb.. đ jistanes. vilka bra villkor.. đ det var fan det sĂ€msta jag hört pĂ„ lĂ€nge..
Bbenderman Postat 10 februari 2008 Postat 10 februari 2008 De sÄg onekligen snygga ut. Man köpa den mest utsmyckade Gibson guran och ha som prydnad Jag blev sugen
Dado Postat 11 februari 2008 Postat 11 februari 2008 Jag googlade lite och lyckades hitta lite fakta om Paylessguitars.. Fyy..Dem varken vet vad de sÀljer och motsÀger sig vid nÄgra tillfÀllen.. Check it out: http://acapella.harmony-central.com/forums...d.php?t=1806476 http://www.thegearpage.net/board/archive/i...p/t-258135.html
tAUG Postat 14 februari 2008 Postat 14 februari 2008 Jag kommer inte ens in pĂ„ sidan đ KrĂ„ngel krĂ„ngel đź
ink3 Postat 15 september 2008 Postat 15 september 2008 Jag vare sjĂ€lv lite intresserad ett tag sedan, men nĂ€r jag googlade kunde jag nĂ€stan inte hitta nĂ„gon som faktiskt hade köpt frĂ„n paylessguitars. Hittade dock mĂ„nga, mĂ„nga som ansĂ„g att det sjĂ€lvklart var bĂ„g. NĂ„vĂ€l, eftersom jag Ă€r lite Ă€ventyrlig (i det lilla formatet) köpte jag tre gitarrer. En Customshop Les Paul Ultima, en vit Ibanez JEM 7V och en Gibson halvakustisk (vĂ€ldigt lik L-5 CES). För alla tre, inklusive frakt, moms och tull hamnade det pĂ„ lite drygt 7000:- Hur Ă€r dom dĂ„? Det korta svaret Ă€r: Ăcklig detaljnogrannhet, de Ă€r alla tre helt enkelt fruktansvĂ€rt snygga. Hur lĂ„ter de dĂ„? Jag har sjĂ€lv bara spelat i ca. 4 Ă„r sĂ„ jag kan inte riktigt bedömma det, men jag tycker det lĂ„ter bra. Det duger ju naturligtvis inte, sĂ„ jag Ă„kte sjĂ€lvklart nog ivĂ€g till min före detta gitarrlĂ€rare, och HAN kan, till skillnad frĂ„n mig, bedömma ljudet. Hur gick det dĂ„? Han, och tre av hans musikerkompisar, skall bestĂ€lla gitarrer nĂ€sta vecka:-) TĂ€nkte att det kanske kunde vara intressant med nĂ„gon som faktiskt vet nĂ„got om Paylessguitars.
IDF Postat 15 september 2008 Postat 15 september 2008 rÀtta till lÀnken lÀngst upp!! det Àr paylessguitar.com och inte paylessguitars.com..
Becker Postat 15 september 2008 Postat 15 september 2008 (redigerat) Jag vare sjĂ€lv lite intresserad ett tag sedan, men nĂ€r jag googlade kunde jag nĂ€stan inte hitta nĂ„gon som faktiskt hade köpt frĂ„n paylessguitars. Hittade dock mĂ„nga, mĂ„nga som ansĂ„g att det sjĂ€lvklart var bĂ„g. ĂndĂ„ lastar du upp 7.000 och köper 3 gitarrer bara för att testa? Om man Ă€r gjord av pengar sĂ„ visst men dĂ„ kan man ju lika gĂ€rna köpa Ă€kta vara. Mja, lĂ„ter lite konstigt tycker jag... Edit: LĂ€ste inlĂ€gget Ă€nnu en gĂ„ng vilket gör mig Ă€nnu mer misstĂ€nksam. đ Har du spelat gitarr i 4 Ă„r och Ă€ndĂ„ inte kan bedöma hur de lĂ„ter? Vad har du lĂ€rt dig under 4 Ă„rs spelande? Emoll? Redigerat 15 september 2008 av Becker
puffra Postat 15 september 2008 Postat 15 september 2008 (redigerat) men alltsÄ. vad Àr grejen? Àr det kopior? isÄfall mÄste ju hela grejen vara helt olaglig? varför finns det tvÄ Epiphone-alternativ i menyn? GENUINE EPIPHONE GUITAREPIPHONE ELECTRIC GUITAR sÄ dom genuina Àr Àkta Epiphones eller vadÄ? EDIT: Det finns ju en del jÀtteexklusiva grejer. Typ Hendrix-flying V:n. Men dom verkar, som nÄgon annan sa, inte ha nÄgon vidare koll. PÄ vissa stÄr det ju typ bara "Gibson Red Guitar" EDIT2: hÀr fanns lite mer att lÀsa http://www.ultimatemetal.com/forum/andy-sn...sguitar-cn.html Redigerat 15 september 2008 av puffra
Becker Postat 15 september 2008 Postat 15 september 2008 men alltsĂ„. vad Ă€r grejen? Ă€r det kopior? isĂ„fall mĂ„ste ju hela grejen vara helt olaglig? varför finns det tvĂ„ Epiphone-alternativ i menyn? GENUINE EPIPHONE GUITAREPIPHONE ELECTRIC GUITAR sĂ„ dom genuina Ă€r Ă€kta Epiphones eller vadĂ„? EDIT: Det finns ju en del jĂ€tteexklusiva grejer. Typ Hendrix-flying V:n. Men dom verkar, som nĂ„gon annan sa, inte ha nĂ„gon vidare koll. PĂ„ vissa stĂ„r det ju typ bara "Gibson Red Guitar" SjĂ€lvklart Ă€r det kopior âșïž ESP modellerna som de sĂ€ljer bara för roliga. Gillar speciellt yxan đ
sixties Postat 16 september 2008 Postat 16 september 2008 annars finns ju Eastwood guitars:http://www.eastwoodguitars.com/ som Àr ganska billiga, finnes en ÄterförsÀljare i tyskland och jag tror frakten var 250:-. http://web.mac.com/taranakiguitars/Taranak...rs.de/Home.html lÀste Àven i en annan trÄd om bach guitars som tillverkas i Tjeckien och skulle vara vÀldigt vÀlbyggda, 2500.- för en firebird i sverige. http://www.edgaraudio.se/guitar/bach/fb/fb.htm http://www.edgaraudio.se/guitar/
rainydays Postat 16 september 2008 Postat 16 september 2008 lĂ€ste Ă€ven i en annan trĂ„d om bach guitars som tillverkas i Tjeckien och skulle vara vĂ€ldigt vĂ€lbyggda, 2500.- för en firebird i sverige.http://www.edgaraudio.se/guitar/bach/fb/fb.htm http://www.edgaraudio.se/guitar/ Yep, det Ă€r grymt prisvĂ€rda gitarrer. Ăr vĂ€l bara en tidsfrĂ„ga innan de höjer priserna pĂ„ dem. De borde kosta mer Ă€n vad de gör đ
à ke Björnstad Postat 16 september 2008 Postat 16 september 2008 (redigerat) En av mina kunder köpte en elbas Music man kopia. Kvalite ungefÀr som Texas och de andra i samma prisklass. Micen lÀt faktiskt riktigt bra. En stÀmskruv hade gÄtt sönder, visade sig vara tillverkad av cromad plast. Nu pratar jag inte om vredet som ofta Àr av plast, utan plattan som allt Àr monterat pÄ. Bedrövligt! Sedan kommer ju frÄgan om virket Àr rÀtt torkat. Har sett massor av billiga gitarrer med krokiga halsar hÀr i verkstan. SjÀlv har jag svÄrt att tÀnka mig köpa gitarr pÄ nÀtet. Man vill ju kÀnna pÄ den. Det kan skilja vÀldigt mycket mellan olika ex. bÄde ljud och spelkÀnsla. GÀller Àven vÀldigt dyra gitarrer. Kan tÀnka mig att det skiljer mer pÄ de billiga. à ke gitarrmakaren Redigerat 16 september 2008 av AkeBjornstad
à ke Björnstad Postat 16 september 2008 Postat 16 september 2008 Jag tror att man fÄr vad man betalar för. För 7000:- kan man fÄ en riktigt bra gitarr över disk. à ke
ink3 Postat 16 september 2008 Postat 16 september 2008 Jag vare sjĂ€lv lite intresserad ett tag sedan, men nĂ€r jag googlade kunde jag nĂ€stan inte hitta nĂ„gon som faktiskt hade köpt frĂ„n paylessguitars. Hittade dock mĂ„nga, mĂ„nga som ansĂ„g att det sjĂ€lvklart var bĂ„g. ĂndĂ„ lastar du upp 7.000 och köper 3 gitarrer bara för att testa? Om man Ă€r gjord av pengar sĂ„ visst men dĂ„ kan man ju lika gĂ€rna köpa Ă€kta vara. Mja, lĂ„ter lite konstigt tycker jag... Edit: LĂ€ste inlĂ€gget Ă€nnu en gĂ„ng vilket gör mig Ă€nnu mer misstĂ€nksam. đ Har du spelat gitarr i 4 Ă„r och Ă€ndĂ„ inte kan bedöma hur de lĂ„ter? Vad har du lĂ€rt dig under 4 Ă„rs spelande? Emoll? Tja, eftersom jag kunde köpa gitarrerna i mitt företag Ă€r det faktiskt inte speciellt mycket alls...och varför inte, nĂ€r man har rĂ„d har man. Sedan Ă€r det ju sĂ„ att om jag köpt originalen i USA skulle jag hamna pĂ„ sisĂ„dĂ€r 18 000 dollar, i Sverige förmodligen det dubbla. Nej, jag tror inte att dom Ă€r riktigt lika bra...men Ă„ andra sidan, jag tror inte nĂ„gon gitarr i vĂ€rlden Ă€r bra nog att kosta 12 000 dollar. Det Ă€r ju ocksĂ„ sĂ„ att mĂ„nga av de stora tillverkarna har delar av sin produktion i Kina. Det Ă€r kanske inte speciellt konstigt om kunnandet i sĂ„ fall ocksĂ„ hamnar dĂ€r. Och man kan fĂ„ ganska sĂ„ mycket jobb utfört nĂ€r mĂ„nadslönen ligger pĂ„ ca 200 kr (min bror hade en fabrik i Kina, sĂ„ jag har en viss koll pĂ„ de ekonomiska förutsĂ€ttningarna, och varför mĂ„nga produkter tillverkas i Kina). GĂ„r man tillbaka i tiden var det ju faktiskt Japan som hade den positionen dĂ„, och dĂ€r tillverkades klart bĂ€ttre Gitarrer Ă€n i USA (De japanproducerade strattorna tex). MisstĂ€nksam? Vad i hela friden Ă€r du misstĂ€nksam för? Att min före detta gitarrlĂ€rare (som spelat i över 25 Ă„r) vet mer om gitarrer, och Ă€r bĂ€ttre pĂ„ att bedöma ljudet Ă€n jag som spelat i 4? Menar du kanske att jag Ă€r nĂ„gon typ av betald provokatör som med lömska metoder försöker lura stackars svenskar att slösa bort sina surt förvĂ€rvade slantar pĂ„ skrĂ€pgitarrer? Du Ă€r rolig du! Jag bryr mig faktiskt inte. Jag har gitarrerna, jag Ă€r klart nöjd, och nĂ€sta vecka har jag tĂ€nkt att jag skall försöka lĂ€ra mig emoll. Eller kanske veckan efter det, det verkar svĂ„rt. Have fun đ
Hellpig Postat 16 september 2008 Postat 16 september 2008 LÀnken funkade inte för mig heller. Med eller utan "s"...
Fertan Postat 16 september 2008 Postat 16 september 2008 LÀnken funkade inte för mig heller. Med eller utan "s"... Det Àr slutet som Àr fel.. http://www.paylessguitar.cn/
Becker Postat 16 september 2008 Postat 16 september 2008 Vad i hela friden Ă€r du misstĂ€nksam för? Att min före detta gitarrlĂ€rare (som spelat i över 25 Ă„r) vet mer om gitarrer, och Ă€r bĂ€ttre pĂ„ att bedöma ljudet Ă€n jag som spelat i 4? Menar du kanske att jag Ă€r nĂ„gon typ av betald provokatör som med lömska metoder försöker lura stackars svenskar att slösa bort sina surt förvĂ€rvade slantar pĂ„ skrĂ€pgitarrer? Du Ă€r rolig du! Jag bryr mig faktiskt inte. Jag har gitarrerna, jag Ă€r klart nöjd, och nĂ€sta vecka har jag tĂ€nkt att jag skall försöka lĂ€ra mig emoll. Eller kanske veckan efter det, det verkar svĂ„rt. Have fun đ SjĂ€lvklart kan jag inte undvika att bli misstĂ€nksam nĂ€r man dyker upp som nyreggd, hoppar in i en trĂ„d som handlar om kinatillverkade kopior och pĂ„stĂ„r att dessa skulle hĂ„lla samma kvalitĂ© som originalen. Dessutom till mindre Ă€n en tiondel av priset. I mina ögon lĂ„ter det misstĂ€nksamt ja! Och om du undrar sĂ„ tror jag fortfarande att det Ă€r skrĂ€pgitarrer. Like it or not! Men kan inte mer Ă€n sĂ€ga grattis till dig om du nu gillar dem.
ink3 Postat 16 september 2008 Postat 16 september 2008 Vad i hela friden Ă€r du misstĂ€nksam för? Att min före detta gitarrlĂ€rare (som spelat i över 25 Ă„r) vet mer om gitarrer, och Ă€r bĂ€ttre pĂ„ att bedöma ljudet Ă€n jag som spelat i 4? Menar du kanske att jag Ă€r nĂ„gon typ av betald provokatör som med lömska metoder försöker lura stackars svenskar att slösa bort sina surt förvĂ€rvade slantar pĂ„ skrĂ€pgitarrer? Du Ă€r rolig du! Jag bryr mig faktiskt inte. Jag har gitarrerna, jag Ă€r klart nöjd, och nĂ€sta vecka har jag tĂ€nkt att jag skall försöka lĂ€ra mig emoll. Eller kanske veckan efter det, det verkar svĂ„rt. Have fun đ SjĂ€lvklart kan jag inte undvika att bli misstĂ€nksam nĂ€r man dyker upp som nyreggd, hoppar in i en trĂ„d som handlar om kinatillverkade kopior och pĂ„stĂ„r att dessa skulle hĂ„lla samma kvalitĂ© som originalen. Dessutom till mindre Ă€n en tiondel av priset. I mina ögon lĂ„ter det misstĂ€nksamt ja! Och om du undrar sĂ„ tror jag fortfarande att det Ă€r skrĂ€pgitarrer. Like it or not! Men kan inte mer Ă€n sĂ€ga grattis till dig om du nu gillar dem. Jag tycker nog inte det Ă€r lika sjĂ€lvklart att bli misstĂ€nksam. Att jag hoppade in pĂ„ trĂ„den handlar helt enkelt om att jag rĂ„kade hitta den, att jag precis köpt tre gitarrer frĂ„n företaget som nĂ€mndes i frĂ„gan, och dĂ€rför Ă€r den enda hittills i denna trĂ„d som faktiskt har kunskap nog att besvara den frĂ„ga pompe stĂ€llde. Den hĂ€r typen av svar hade jag uppskattat nĂ€r jag funderade pĂ„ att testa, och att bemötas med paranoia och förolĂ€mpningar tycker inte jag Ă€r speciellt sjĂ€lvklart. I mitt svar sa jag aldrig att de Ă€r lika bra som originalen. Les Paulen tex., har jag ingen chans att jĂ€mföra med originalet, och jag misstĂ€nker (Ă€ven om jag naturligtvis inte kan veta) att du inte heller skulle kunna utföra detta test. Det enda jag kan göra Ă€r att jĂ€mföra med olika bilder pĂ„ originalet, samt att gĂ„ pĂ„ sagda exlĂ€rares omdöme (och han har spelat en mĂ€ngd Les Pauls). Ibanezen dĂ€remot, kan jag jĂ€mföra (har provspelat i butik) och den bĂ„de ser ut som och kĂ€nns som originalet. Det Ă€r möjligt att mickarna inte stĂ€mmer, har inte kunnat testa Ă€n, men dĂ€r har jag en annan Ibanez med JEM-ens mickar, sĂ„ det kan jag testa. Avslutningsvis kan jag nog tycka att du hade kunnat bemöta mitt svar med lite frĂ„gor istĂ€llet, det hade varit klart mycket trevligare.
Waltzberger (oregistrerad) Postat 4 januari 2009 Postat 4 januari 2009 jag har sjÀlv spelat ett par kinakopior och sitter just nu pÄ en goldtopkopia. den Àr i nÀstan perfektion en fullt detaljerad kopia av en "Àkta" visst det Àr sÀkert inte samma sak som en Àkta. men helt klart prisvÀrd!
DieHard (oregistrerad) Postat 4 januari 2009 Postat 4 januari 2009 LĂ€nken funkade inte för mig heller. Med eller utan "s"... Det Ă€r slutet som Ă€r fel.. http://www.paylessguitar.cn/ Det dĂ€r funkade inte heller. đ Blev riktigt nyfiken och vill kolla med. SĂ€ljaren sade ju ocksĂ„ what you see is what you get pĂ„ harmonycentral. Det sĂ€ger vĂ€l allt. Billiga kopior som ser riktigt bra ut men dĂ€r stannar likheterna och kvalitĂ©n.
Waltzberger (oregistrerad) Postat 5 januari 2009 Postat 5 januari 2009 nej, jag har mÀrkt det ocksÄ. dom verkar ha gÄtt under jord alla dessa kinesiska gibsonkopierare. yeye. tÀnkte slÀnga upp en bild pÄ min iaf, om nÄn finner det intressant.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.