Jump to content
Annons

Är det någon som vill ha lite miditrummor?


Egghuvud

Recommended Posts

Som jag nämnt tidigare i någon tråd så har jag skaffat mig ett roland td3.

https://www.studio.se/index.php?showtopic=23907&hl=

Har spelat in mig ett tag nu (fast det var typ tjugo år sedan jag spelade trummor sist)

Är det någon som vill ha lite miditrummor så kan jag hamra in ett midispår. Det brukar ju vara många som klagar på att de inte kan lägga trummor 😱

Så här funkar det då. Du har en låt med dåliga trummor. Du skickar den till mig. (via mejl eller så) Jag lägger in den i mitt cubase, spelar trummor till och gör antingen ett midispår som du sedan kan använda till valfri trummplugg, eller gör en audiofil till dig med Roland ljud.

Jag är inget proffs så det kan ju bli lite svajigt, men det skulle vara kul att testa sin förmåga lite. Pop och rock är väl det jag tror mig kunna hamra.

Det kostar dig naturligtvis ingenting utan är bara på kul. 😆

Här är ett ljudsample

https://www.studio.se/index.php?showtopic=24215

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag lyssnade på dina slag.....shit , jag trodde du var gitarrman......i synnerhet vispsessionet var grymt och resten också för den delen...så vill man ha trummor i en låt så ska man PM:a dig då??? 😱😄 allvarligt 😆

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket intressant. Får man vara med även om man inte sysslar med pop-rock? 🙂

Absolut. Fast förvänta er inga storverk. Jag vill mest testa min förmåga och dela med mig lite av mitt bankande. 😕

karl Postat den 22 April 2006, 22:30

  Jag lyssnade på dina slag.....shit , jag trodde du var gitarrman......i synnerhet vispsessionet var grymt och resten också för den delen...så vill man ha trummor i en låt så ska man PM:a dig då???  allvarligt 

Absolut. Du vet ju att jag kan vara lite långsam, men p:ma mig eller hänvisa till en fil så skall vi se vad jag kan åstadkomma. Tala gärna om om du vill ha midifil eller audiofil.

slaptap Postat den 22 April 2006, 21:39

  Det här ska jag ha i åtanke när jag har riggat upp "studion" igen... 

Kom igen bara. 😄

Till övriga intresserade så jobbar jag pc med cubase. Ljuden blir väl GM trummor så de passar till de flesta 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

låter mycket intressant. det går aldeles för många timmar till att putsa på trummorna. :rolleyes:

åter kom gärna med mer info om trummorna. jag har funderat på nått billigt roland set eller ett GIGPIG så all info välkommnas.

ska se om jag har nått du kan få göra ett försök med.

Link to comment
Dela på andra sajter

låter mycket intressant. det går aldeles för många timmar till att putsa på trummorna. :rolleyes:

åter kom gärna med mer info om trummorna. jag har funderat på nått billigt roland set eller ett GIGPIG så all info välkommnas.

ska se om jag har nått du kan få göra ett försök med.

gigpig var ju störtcool! 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här funkar det då. Du har en låt med dåliga trummor. Du skickar den till mig. (via mejl eller så) Jag lägger in den i mitt cubase, spelar trummor till och gör antingen ett midispår som du sedan kan använda till valfri trummplugg, eller gör en audiofil till dig med Roland ljud.

mycket trevligt intitiativ. hoppas att folk ska nyttja ditt erbjudande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äntligen lite roliga samarbeten. Tänk vilka samlade resuser forumet besitter.

Lägger egghuvudet på minnet, sitter o jobbar med lite pop titt som tätt.

Liten kommentar ang samarbeten.

Det som skulle vara kul är att nyttja varandras (hårdvaru) synthar, bara ta emot midi, lägga in i programmet, ut till lådan och trycka på rec. Om man är trött på sin eget klaviatur så att säga. Kul med variation.

Min gamla Korg 01 delar jag gärna med mig om någon skulle vara interesserad. (snyltar lite på din tråd :rolleyes: )

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul grej! 😳 .. Får se om det kan bli något i framtiden då!

Är själv väldigt sugen på att skaffa ett miditrumset.. Är totalt novis vad gäller trummande, men vafasen, det är ju kul, och är ju huvudsaken 😄

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Äntligen lite roliga samarbeten. Tänk vilka samlade resuser forumet besitter.

Lägger egghuvudet på minnet, sitter o jobbar med lite pop titt som tätt.

Liten kommentar ang samarbeten.

Det som skulle vara kul är att nyttja varandras (hårdvaru) synthar, bara ta emot midi, lägga in i programmet, ut till lådan och trycka på rec. Om man är trött på sin eget klaviatur så att säga. Kul med variation.

Min gamla Korg 01 delar jag gärna med mig om någon skulle vara interesserad. (snyltar lite på din tråd :rolleyes: )

Det där är nåt ja tänkt på ibland, man kanske bara använder flygel i en låt av hundra och ett bra alternativ till piratkopiering i såna sammanhang är ju faktiskt att utnyttja varandras mjukvaruinstrument.

Link to comment
Dela på andra sajter

Javisst jag har en låt som jag skulle kunna tänka mig att du kan lira in lite trummor på! Ska göra den klar så du kan sätta igång!!!

Någon annan som behöver ett midi spår konverterad till sjysst audio?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...