Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Tja!

En snabb fråga till alla proffs här!

Har tänkt mig att gå vidare med en Imac istället för macbook pro. Frågan är om det är värt att ge 11 000 för en Imac från mitten 2010 med protection plan

Annons
Posted

Spontant, nej! Jag köpte visserligen min (den största) för 17k 2009 men de faller kraftigt i pris. Jag förutsätter att det är en naken iMac utan logic och liknande....

För 11k hade jag lagt till lite och köpt nytt!

Posted

Frun köpte ny I-Mac förra året, den gick på ca 10500 hos Media Markt om jag inte kommer ihåg helt fel. Men den kanske inte har protection plan, sånt där fattar icke jag. Tycker ändå 11000 låter dyrt för en beg.

Posted

...Om du råkar ha en skärm så skulle jag i alla fall kolla hur en extrautrustad MacMini för 11000kr skulle bli. SSD-diskar, i7 processor mm... Kolla Apples hemsida.

Posted

Spontant, nej! Jag köpte visserligen min (den största) för 17k 2009 men de faller kraftigt i pris. Jag förutsätter att det är en naken iMac utan logic och liknande....

För 11k hade jag lagt till lite och köpt nytt!

Frun köpte ny I-Mac förra året, den gick på ca 10500 hos Media Markt om jag inte kommer ihåg helt fel. Men den kanske inte har protection plan, sånt där fattar icke jag. Tycker ändå 11000 låter dyrt för en beg.

Datorn innehåller:

i5 processor 2.8 ghz

480 ssd hårddisk

1tb sata hårddisk

16GB ram

Fortfarande för dyrt?

Posted

Han har nog fått ge en del extra för ssd hårddisken och minnena den gick nog för ca 25k. Jag har en liknande med bättre processor men mycket mindre minne, den fungerar fortfarande bra. Problemet är att andrahandspriset för mac generelt är ganska högt.

Protection plan har man väll bara 3 år och täcker inte så mycket om jag inte missminner mig.