Jump to content
Annons

Mjukvaru-synth som är lättförståelig för nybörjare?


willchord

Recommended Posts

Har testat att göra egna ljud i Massive och Vanguard, men ingen av de två är speciellt lättförståeliga om man som nybörjare ska bygga upp egna ljud från grunden.

Är det någon som har några bra tips på någon iallafall lite mer lättförståelig VST-synth? (Är mest ute efter att göra Electro-basses och andra typer av leads)

Och för att göra det ännu mer klart, jag sysslar med Electro House och jag kör FL Studio på en PC.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fabfilter har två lätthanterade: Fabfilter One och Twin. Twin är One fördubblad, typ. Dom kan vara lite lättare än Vanguard typ, men lite varmare sound. Vanguard är å andra sidan en väldigt enkel synt. Massive däremot är mer komplicerad med sina avancerade ruttningar.

Att programmera syntar intuitivt är svårt, en komplicerad värld. Så det tar tid, år ibland, tills det börjar gå lätt. Börja med att hålla dig till de grundläggande funktionerna: Oscillatorer/vågformer, filter, envelope, och att blanda olika oscillatorer med varandra på olika sätt. Håll dig borta från de mer komplicerade funktionerna (som även Fabfilter har) tills du känner dig trygg med grunden.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Hej!

Jag skulle vilja tipsa om företaget Synapse Audio. Deras flaggskeps-synth heter Dune och är perfekt för electrobasar och liknande ljud! Dune är också väldigt bra upplagd och inte så krånglig att förstå sig på. Testa demon!

De har också en annan synth som heter Hydra och som kanske också kan passa!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...