Jump to content
Annons

TheQuo

Recommended Posts

Annons
  • 3 veckor senare...

Beror ju på hur vass dator man har hur lite latency man kan ha. Ökar man latencyn, minskar man belastningen på datorn.

När man spelar in något via midi eller audio vill man ha lite latency (fördröjning), annars blir det inte tajt med det du spelar till, och när man spelar upp något kan man köra med större (längre fördröjning) latency. Finns inga givna värden, testa dej fram,

men orkar inte datorn med, så öka latencyn/buffer sizen.

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, med den datorn du har borde det inte vara några problem. Jag upplever att Pro Tools (LE)

dock alltid varit jobbigt med Cpu-spikar och så redan från 6:an, vet inte riktigt varför.

Logic tickar på bättre tycker jag. Jag kör PT i en Mac Mini i7 2 GHz med 8 gig ram och

där går det köra med lägsta latency. Du har ju en bättre dator, så det borde funka.

Vad kör du för ljudkort?

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, med den datorn du har borde det inte vara några problem. Jag upplever att Pro Tools (LE)

dock alltid varit jobbigt med Cpu-spikar och så redan från 6:an, vet inte riktigt varför.

Logic tickar på bättre tycker jag. Jag kör PT i en Mac Mini i7 2 GHz med 8 gig ram och

där går det köra med lägsta latency. Du har ju en bättre dator, så det borde funka.

Vad kör du för ljudkort?

Ett Motu Ultralite

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...