Jump to content
Annons

Livesändning från PAMA Studios med Paulo Mendonca nu på onsdag!


KPeterF

Recommended Posts

Hej!

Blev sjukt glad idag när jag upptäckte att en utav mina största inspirationer och den kanske svängigaste musikern i Sverige - Paulo Mendonca gör en live-streaming nu på onsdag. Det kommer tydligen vara en så kallad "liveinspelning" i studio med fullband.

Tyckte att det vore ett bra tips för er på det här forumet eftersom det dels är bra musik och dessutom live från studion så man kanske får se hur allting är uppmickat till exempel. 🙂

Här är ett facebook-event: http://www.facebook.com/events/433138593425842/

eller så är det www.vision4you.tv som gäller nu på onsdag klockan 20:00

Bara ett tips för jag hoppas att jag inte är ensam med att gilla funk här i Sverige. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja, det där lät ju inte alls tokigt. Inte riktigt samma ungdomliga intensitet, lite mer laidback kanske, men visst var det Mendonca.

Kändes passande att schemalägga låten 3rd Leg så den brölar igång som en lämplig påminnelse innan eventet. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

Hej! Eftersom jag hittade några som verkar gilla Paulo här så använder jag samma tråd. Idag släppte nämligen Paulo sin senaste singel "BBB" och med "Yeah Yeah" som B-sida. De finns bara på iTunes än så länge... 🙁 Men jag köpte dem och det är inget jag ångrade. F*UCK va det svänger alltså! Paulo Mendonca is Back 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Eftersom jag hittade några som verkar gilla Paulo här så använder jag samma tråd. Idag släppte nämligen Paulo sin senaste singel "BBB" och med "Yeah Yeah" som B-sida. De finns bara på iTunes än så länge... 🙁 Men jag köpte dem och det är inget jag ångrade. F*UCK va det svänger alltså! Paulo Mendonca is Back 🙂

Lyssnade och det låter precis likadant som när det begav sig!

Vet inte, jag har fått eksem av den här sortens musik!

Jag hade Respect my Aim från 91 och Different Phases från 93 på CD. Dom rullade jämt!

Sen började jag på en krog som ljudtekniker och superkass rock-dj. Tog med plattorna dit. Och där var det en kollega som spelade plattorna jämt!

Till slut så ruttnade jag och bröt sönder skivorna och kastade skiten. Nu mer spyr jag på den här sortens musik!

Visst, det svänger, låter bra, bra ljud, grymt lirat. Vass på gura sjunger svinbra! Men jösses så attitydslöst!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...