Jump to content
Annons

Hur ska jag koppla upp min mixer mot datorn?


koffe666

Recommended Posts

Jag kom på en grejer när jag satt och pillade skulle jag inte bara kunna dra en slad från tillexempel mixernsförsta kannal till 1 kanalen på mitt ljudkort? så jag kopplar en sladd från insert out på min på kannalen till datorn? vad tror ni om de?

Jodå, det verkar väl vara en bra idé. Eventuellt så behöver du en kabel som kopplar ihop in och ut, eller nåt sånt, för att se till att signalen inte bara går in i datorn utan även fortsätter ut i mixerbordet.

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Annons

ok men vad är de då för mening med mixern asså om jag om jag bara kan använda den direkt när jag spelar in.. jag kan ju inte bearbeta arbetet efteråt när jag har spelat in det i datorn. då måste jag ju använda mixern i programet eller? alltså så är de ingen mening med ett ett mixerbord?haha nu är jag säkert helt ute och cyklar  😆

😎🙂 Du måste ha ett mixerbord så fort du ska spela in nåt med mikrofon (Du behöver mickstärkarna i bordet) Detsamma gäller en elgitarr , elbas osv.osv. Man kan inte koppla in en gitarrsladd direkt i ljudkortets ingång . Inga andra instrumentsladdar eller för den delen .

Man måste inte alls ha en mixer, jag har en Mackie mixer som jag aldrig andvänder just på grund av att det blir onödig brus vid inspelning. Om jag har en kondensatormikrofon så behöver jag bara en micpreamp och därifrån koppla den in i ljudkortet på datorn. Vad ska jag med ett mixerbord till då??? Drömmen vore ju och ha ett SSL eller Neve bord men man har ju inte råd med bra analoga mixerbord. bye

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...