Jump to content
Annons

hur får jag Addictive drums att låta som Kiss trummor?


sixties

Recommended Posts

Håller på med en låt till den pågående studio festivalen här på forumet men får inte till Kiss trumljud.

Började med Ezdrummers vintage kit som lät bra men det har bara en hängpuka så då bytte jag till

Addictive drums retro pak som ska låta 70-tal men tycker inte nåt låter som Kiss trummor.

har någon nån preset eller tips som kan hjälpa mig att få till rätt ljud?

nått ått detta håll är jag ute efter:

http://www.youtube.com/watch?v=5IKnuBVqq0U&feature=related

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nu har jag inte EZDrummers vintage-kit, men ett (något omständigt) sätt att få fler hängpukor skulle väl kunna vara att ha två instanser eller fler av EZDrummer. Och sen byta storlek på hängpukan i de extra instanserna.

Då kör du liksom grunderna på ett spår, och sen har du ett eller fler spår där du bara har pukslag. Och sen routa ihop ljuden m h a gruppkanaler (det heter gruppkanaler i Cubase, kanske något annat i andra program) i ditt värdprogram.

Edit: Sen ligger nog mycket i Kiss-soundet i själva trumliret. Använder man de komp som finns med i programmen är de säkert inspelade/programmerade av någon slick studiotrummis. Vilket ju är ganska långt från Peter Criss färdigheter... 🙂 Så, försöka lyssna på HUR han spelar, hur han accentuerar hihat, om virveln släpar eller ligger på/före i beatet o s v.

Redigerat av JJRockford
Link to comment
Dela på andra sajter

Om du kan göra trumspåret klart och skapa en hel midifil av det så kanske jag skulle kunna hjälpa dig att testa lite olika ljud då jag har alla ez drummers packs och har även studio drummer. Skulle ju kunna testa att skapa olika ljud åt dig om d skulle vara intressant. Hör av dig i pm sånnafall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla tips, ska testa. Millen1981: pm: ar dig så får vi se vad du kan få till.

Det behöver ju inte låta precis som dressed to kill plattan utan det funkar ju även med de andra runt den tiden ( hotter then hell, destroyer, love Gun, rock n roll over)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...