Jump to content
Annons

Hjälp mig svara på 2 frågor om en låt! (House)


Miklo

Recommended Posts

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Låter som mycket annat som folk dansar till bara de är packade nog och klockan är efter elva en fredag eller lördagskväll. Så svaret på din fråga är ja. Sen kan jag inte annat än säga min mening att jag tycker alla såna här låtar låter själlösa, stela och mekaniska. Men tydligen vad folk vill ha?

Link to comment
Dela på andra sajter

NevusFlammeus (oregistrerad)

Tycker att du skall jobba mer på känslan du vill förmedla. Dvs att när droppet kommer in tycker jag att det skall vara mer tryck, vet att tech-house dropp vanligtvis inte har världens jävla dropp, men det är något jag skulle jobba mer på i ditt fall. Gör lite fler ändringar i arrangemanget så det blir lite mer underhållande också! Kanske skulle göra kick i droppet lite lite tightare. Någon anledning till just de vokalen du valde eller enbart för att det lät coolt?

Nevus

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jag tyckte det lät grymt bra (och dansant) men hade nog själv lagt till en sågtandspad som hjälpte rytmen lite. En sidechainad figur som inte nödvändigtvis ligger mot kaggens raka 4:a.

Jag provade att ha sidechainad pad i bakgrunden men det lät inte bra, rytmen är inte kvantiserad så en pad i varje upbeat förstörde rytmen

Redigerat av Miklo
Link to comment
Dela på andra sajter

testa släng på en till baskagge som ligger på fjärdedelarna, hårdast på andra och fjärde taktslaget. personligen tycker jag du är lite för sparsam med harmoniken också.

Det var nåt jag inte hört förut, menar du att jag ska layer:a kicken med en till kick på 2a o 4e takten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...