Jump to content
Annons

Feedback, Fl Studio House låt


LucasAll

Recommended Posts

Annons

Sorry men det görs så mycket sån här musik just nu, varenda 15 åring gör en avicii låt och lägger upp på soundcloud, det är så urvattnat att allt bara blir en stor smet av ackordföljder. Din låt ligger tyvärr i det facket, mitt enda tips är att försök hitta Nånting som får din musik att stå ut från alla andras avicii kopior, välj en annan genre tex och blanda in i din musik, att bara göra en progressive låt utan influenser från nån annan genre och utan samplingar, det är nästan omöjligt att göra något intressant idag när alla vrår har utforskats

Du kan ju göra färdigt en låt så du e ju halvvägs, fattas bara ditt egna sound, det finns inte bland nexus presets tyvärr...

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry men det görs så mycket sån här musik just nu, varenda 15 åring gör en avicii låt och lägger upp på soundcloud, det är så urvattnat att allt bara blir en stor smet av ackordföljder. Din låt ligger tyvärr i det facket, mitt enda tips är att försök hitta Nånting som får din musik att stå ut från alla andras avicii kopior, välj en annan genre tex och blanda in i din musik, att bara göra en progressive låt utan influenser från nån annan genre och utan samplingar, det är nästan omöjligt att göra något intressant idag när alla vrår har utforskats

Du kan ju göra färdigt en låt så du e ju halvvägs, fattas bara ditt egna sound, det finns inte bland nexus presets tyvärr...

Du har helt rätt , försöker bygga mitt egna ljud nu med hjälp av nexus och sylent1! 🙂
Link to comment
Dela på andra sajter

Det lät helt okej, tycker dock du kanske kunde höjt tonerna en oktav för den blev väldigt mörk och lite variation hade inte skadat. Sedan låter det som Miklo sa väldigt likt allt annat, men annars var det bra!

Tack så mycket! ska tänka på det till nästa gång 🙂
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...