Jump to content
Annons

Familjen gör musik med telefonen


Linus

Recommended Posts

I en intervju med Gaffa berättar Johan T Karlsson, alias Familjen, att en låt på nya skivan är i stort sett gjord med Propellerheads mobilapp Figure.

"-Sedan spelade jag in den i mono, fläskade upp ljudet och sjöng och så var det klart."

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Är inte Johan + Tilliander ( som brukar/brukade köra i familjen under liveakter ) båda sponsrade av propparna? Isåfall blir jag inte förvånad över uttalandet. Tycker att figure är en onekligt rolig applikation men om jag ska vara ärlig känner jag mig rätt låst under användning.

Vilket fall som så är det häftigt om han har gjort låten i en telefon. Jag hade inte pallat pula en hela låt i den:/

Ska bli kul att lyssna på den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte så märkligt heller, det krävs inte alltid jätteavancerad musik, framförallt inte när det ska ligga sång på. Figure är en trevlig app som visst räcker till att göra trudelutter med, men jag håller med Taus om att man känner sig lite låst som användare.

Link to comment
Dela på andra sajter

What? Kan inte se att den finns till iPad?

iPad kör även iPhone-appar och du kan välja att skala grafiken 2x så den blir ungefär i iPad-storlek.
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...