Jump to content
Annons

Detta är nog det värsta skit jag vet!


Bullerbyn

Recommended Posts

Blir inte överraskad över han Tommys teistiska inriktning. Av nån anledning, som jag är övertygad om att är omedveten, tenderar väldigt kristna ofta välja ett ljusare sound än metal-folk utan nån nämnvärt trosinriktning. Den här mixen lägger väldigt mycket fokus på det högre registret, vilket tyvärr gör att folk uppfattar mixen VÄLDIGT olika beroende på varje enskild lyssnare.

OK, eftersom det här är en tendens – där väldigt(?) kristna ofta välja ett ljusare sound än metal-folk utan nån nämnvärt trosinriktning – så bör det ju för dig inte vara några problem som helst att ta fram en handfull exempel på fler väldigt(?) kristna metalband.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Fan lägg ut ditt liv på Ebay, där kanske det är värt nånting? Vad får dig att tro att jag strävar efter mognad?

Nä det är därför som du sitter här och gnäller som du gör.

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, eftersom det här är en tendens – där väldigt(?) kristna ofta välja ett ljusare sound än metal-folk utan nån nämnvärt trosinriktning – så bör det ju för dig inte vara några problem som helst att ta fram en handfull exempel på fler väldigt(?) kristna metalband.

No can do, jag lyssnar inte nämnvärt på sånt.

Jag har klurat lite på det där, och ett genomgående tema i kristendomen är glädje. Visserligen kan nog "häxorna", samt korstågens och Spanska inquisitionens offer (för att nämna några) ha åsikter om den saken, men något jag ofta reagerat på både under min tid som bröllopsfilmare och när jag vart i kyrkan pga dop och liknande, är att många, prästen undantaget, tenderar tala med ett lite högre tonfall och med mycket mindre mage. Många "nyfrälsta" jag snackat med har till och med sagt själva att dom talar med "glädjens röst".

Jag kan givetvis ha fel, det kanske bara är ett sound dom gillar, och ärligt talat så går det inte att skilja på kristen rock och rock helt enkelt väldigt baserad på 80-talet, men jag har en gnagande känsla av att de vill ha en mer etheriell känsla i musiken. En vänligare känsla. Med andra ord raka motsatsen till exempelvis folk som mig och liknande som är långt ifrån förlåtande och fridfulla.

Jag ska ta ett exempel på hur det här används praktiskt för att styra folk undermedvetet:

Både inom musiken och ljuddesignen så går jag själv åt precis andra hållet - Dissonant, skavande, och aggressivt. Dock blir inget hårt och illsint utan juxtaposition (nåt att jämföra med), och därför blandar jag friskt med mycket ljusa och vackra delar.

Jag jobbar huvudsakligen med scifi, skräck, och thrillers inom film, men gör i allra högsta grad samma sak inom draman och komedier, men i en annan blandning; När publiken ska vara glad eller på gott humör så håller jag designen högre upp i registret med en väldigt harmonisk uppbyggnad, jag simulerar lite hur rösten tenderar gå upp när man blir lyckligt uppspelt. Men när något är hotfullt eller på annat sätt negativt går jag åt andra hållet - jag arbetar väldigt mycket med lägre baserade ljudkällor (ej att förväxla med basen. Basen kan ha en lugnande effekt), använder mycket dissonans, och arbetar väldigt mycket med ljud som i viss mån simulerar plågade mänskliga ljud eller djurljud.

Summa kardemumma: jag är övertygad dom väljer ett ljusare och luftigare sound för att illustrera sin egen eufori.

Ett annat uttryck för just detta är hur allt är så förbannat vitt så fort det har med kyrkan att göra. Samma sak, men två sätt att uttrycka det på.

Dock inte sagt att det jag just skrev gäller alla. Långt ifrån. Ta som exempel Amerikansk gospel! Den har ett extremt fullt register, men grymt vacker lågmid. För att inte tala om Gregorianska munkar och bönen Fader Vår!

Link to comment
Dela på andra sajter

Se det som att du äntligen får användning för dina surt förvärvade högskolepoäng.

Haha, just de poängen var nog inte särskilt sura att förvärva, så att säga. Men för all del! Hoppas du tog tillfället i akt att lära dig något 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

ABBA låtar är ju mästerverk och sådana låter bra oavsett vilken stilman har på soundet...sen hjälper det med bra sångare....gillar genre mixningar,,,,kul och fun...bland alla abba låtars cover e det i alla fall bättre än karaokeversioner.....3+ på 5 gradig skala...

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Med risk för att bli av med min tunga, jag tyckte detta var bättre än ABBAs orginal.

Snarare att du löper risken för tvångstvagning av dina öron. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar Tommy. Han har en skitbra sångröst (om än med ett engelskt uttal som behöver slipas) och hans guralir är helt fantastiskt! Dock lider hans alster av ruttna produktioner (tokpressad EzDrummer någon?) vilket är beklagligt eftersom många låtar är väldigt bra, välskrivna och med grymt guralir.

Ja, jag gillar powermetal 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är lite fascinerad av att den här tråden delvis består av att vuxna människor kommer med irrelevanta personangrepp på en annan människa som de bara har sett sjunga och spela gitarr i ett videoklipp.

det är ganska typiskt här

nåt som är helt förkastligt att häva ur sig mot en medlem här - både bland dom flesta medlemmar å moderatorer - är helt ok om det gäller utomstående personer - både bland dom flesta medlemmar å moderatorer

då får man kräkas ur sig vilken skit som helst

sen kan andra sitta å lipa här för att nån inte håller med dom

Link to comment
Dela på andra sajter

Valle är en relativt god retoriker, med stort fokus på ethos och logos i sina argumentationer. Dock ibland med lite väl hårda krav på evidentia hos motståndarna, men likväl ofta klart disponerad.

😄 helvete

det där språkbruket gick inte av för hackor

snyggt

Link to comment
Dela på andra sajter

tveksam till att det är evidentia som valle har så höga krav på dock

edit:

för de som inte studerat retorik kan jag tillägga att evidentia inte är synonymt med det engelska ordet "evidence", utan är en retorisk figur som vädjar till folks känslor genom att berätta ett väldigt levande och målande händelseförlopp. Idén är att publiken ska kunna "se det med sina egna ögon", och att "det man ser är sant".

Redigerat av Zakyath
Link to comment
Dela på andra sajter

tveksam till att det är evidentia som valle har så höga krav på dock

edit:

för de som inte studerat retorik kan jag tillägga att evidentia inte är synonymt med det engelska ordet "evidence", utan är en retorisk figur som vädjar till folks känslor genom att berätta ett väldigt levande och målande händelseförlopp. Idén är att publiken ska kunna "se det med sina egna ögon", och att "det man ser är sant".

fan va skönt

först snyggt språkbruk å sen lite fakta

gött

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja här kan man ju inte göra annat än att hålla med alla i tråden.

Nu känner inte jag några kristna människor, men jag hatar dem för att de dömer andra människor som de inte känner! Inga nyanser liksom. Åsså tror de på Gud, HA! Gud finns ju inte, ändå så tror dom, och fattar inte när jag förklarar att han inte finns, idioter!

Men det värsta är nog deras utseende!

Nej mina vänner, det bästa som kan hända är att jag får makten i det här skitlandet, lita på att jag genast styr upp en del grejjer. Dåliga mixar blir ett minne blott, och om du ser lite kristen ut så ska du nog styra moppen mot närmsta plastikkirurg.

Youtube kommer att rensas från all skit jag inte gillar, vilket gör att det blir lättare att hitta de bra grejjorna där, en del abbalåtar blir kvar, men inte alla!

Blir det en bättre värld? Ja, för mig, och för alla som tycker som jag. Tycker du inte som jag är du ändå bara en idiot, och vem bryr sig om vad idioterna tycker?

Nej, nu har jag inte tid att tramsa med er längre, jag måste göra listor över vilka tv-program som är "rätt" respektive "fel" så att allt är klart när jag tar över..

  • Gilla 4
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja här kan man ju inte göra annat än att hålla med alla i tråden.

Nu känner inte jag några kristna människor, men jag hatar dem för att de dömer andra människor som de inte känner! Inga nyanser liksom. Åsså tror de på Gud, HA! Gud finns ju inte, ändå så tror dom, och fattar inte när jag förklarar att han inte finns, idioter!

Men det värsta är nog deras utseende!

Nej mina vänner, det bästa som kan hända är att jag får makten i det här skitlandet, lita på att jag genast styr upp en del grejjer. Dåliga mixar blir ett minne blott, och om du ser lite kristen ut så ska du nog styra moppen mot närmsta plastikkirurg.

Youtube kommer att rensas från all skit jag inte gillar, vilket gör att det blir lättare att hitta de bra grejjorna där, en del abbalåtar blir kvar, men inte alla!

Blir det en bättre värld? Ja, för mig, och för alla som tycker som jag. Tycker du inte som jag är du ändå bara en idiot, och vem bryr sig om vad idioterna tycker?

Nej, nu har jag inte tid att tramsa med er längre, jag måste göra listor över vilka tv-program som är "rätt" respektive "fel" så att allt är klart när jag tar över..

Roffe är bäst! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

tveksam till att det är evidentia som valle har så höga krav på dock

edit:

för de som inte studerat retorik kan jag tillägga att evidentia inte är synonymt med det engelska ordet "evidence", utan är en retorisk figur som vädjar till folks känslor genom att berätta ett väldigt levande och målande händelseförlopp. Idén är att publiken ska kunna "se det med sina egna ögon", och att "det man ser är sant".

Fast nu syftade AnthonyS kanske ändå inte just på "bevisning", utan mer på "övertygelse" (som leder till att alla kopplar/förstår). För det är vad evidentia i det stora handlar om.

Och om man läser mina trådar, så är evidentia definitivt något jag efterlyser. Kolla dansbandstråden, till exempel.

Sådäriallhast.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...