Jump to content
Annons

Röstprogram?


misantrop22

Recommended Posts

Annons

Hejsan

Finns det något program som kan återskapa min text i sång?

Om jag typ skriver in "Bä bä vita lamm" så sjunger programmet det precis som jag vill ha det. Gäller Housemusik.

Tacksam för svar.

.. men då blir det ju inte som du vill ha det utan som programmet vill ha det.. 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller finns det något program som kan ändra min röst till en kvinnlig? Och även autotune skulle vara nödvändigt 😛

Pitchkorrigering (som man slarvigt brukar benämna som varumärket Autotune) hjälper nog inte så långt. Resultatet kommer att låta roligt snarare än användbart och var kul i två minuter. Om du vill låta som en kvinna är nog enda möjligheten att pitcha upp din röst några semitoner (samma sak där dock, du kommer att låta som en heliumballong).

Autotune och Melodyne (de två mest kända pitchkorrigerarna) är ganska dyra, men jag har för mig att Reapers inbyggda pitchkorrigerare REATune går att ladda ned som gratisplugg. Håll utkik efter den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pitchkorrigering (som man slarvigt brukar benämna som varumärket Autotune) hjälper nog inte så långt. Resultatet kommer att låta roligt snarare än användbart och var kul i två minuter. Om du vill låta som en kvinna är nog enda möjligheten att pitcha upp din röst några semitoner (samma sak där dock, du kommer att låta som en heliumballong).

Autotune och Melodyne (de två mest kända pitchkorrigerarna) är ganska dyra, men jag har för mig att Reapers inbyggda pitchkorrigerare REATune går att ladda ned som gratisplugg. Håll utkik efter den.

bra info, tack 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Så här gör man(teoretiskt sett) för att mansröst ska låta som en kvinna.

1. Ladda in några låtar med kvinlig sång i ett sequenser program.

Pitcha ner dessa till det låtar förvrängd mansröst.

Nu lär du dig att sjunga(eller imitera)på det viset, dvs som nerpitchad kvinnoröst.

2. Gå in i DIN låt och gör sår här när du lägger sång:

A) lägg pitchshifter(plugg) på masterbussen. tex 4-5 toner ner(eller vad som krävs för kvinna ska låta man)

B )spela in sång och sjung som en nerpitchad kvinna låter.

C) när du spelar upp så tabort pitchshifter på master och lägg en på sångspåtet som pitchar upp lika många steg som det pitchades ner på mastern.

D) spela upp och lyssa, förodeligen låter det ganska kul men inte speciellt användbart i början. man får nog öva lite.

jag har hört nån låt där dom hade lyckats hyffsat med detta så det lär inte va omöjligt att komma ganska nära.

Lite pitchkorrigering lär nog behövas.

Redigerat av adrumdrum
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...