Jump to content
Annons

Uppgradera från Pro Tools 9 till 10


TheQuo

Recommended Posts

Hej, Jag köpte min version av Pro Tools 9 (student) efter den 1 oktober och har därmed rätt till en gratis uppgradering till Pro tools 10. Men lyckas tyvärr inte det verkar som jag saknar koder som ska skrivas in. De koder jag har är dels en activation code på ett papper för Pro Tools 9 och en kod på kartongen men inget verkar vara rätt. Jag har kontaktat Avid utan något direkt svar, och man börjar mer och mer bli frustrerad. Så jag undrar ni som har uppgraderat till 10'an vad är det för koder som behövs och kan man få tag i dem av Avid?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
persuader (oregistrerad)

Jag köpte en crossgrade från 9:an till 10:an för en månad sedan

Har installerat den på mina båda musik pc. Avinstallerade 9:an

och gjorde en clean install. Detta efter att ha fört över den nya

licensen på min iLok. Behövde aldrig några koder eller något

Tror bara det behövs om man vill registrerar sin produkt hos Avid

men det har jag aldrig gjort. Jag bara klickade vidare om jag

kommer ihåg rätt. Hoppas mitt svamel hjälpte något

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, Jag köpte min version av Pro Tools 9 (student) efter den 1 oktober och har därmed rätt till en gratis uppgradering till Pro tools 10. Men lyckas tyvärr inte det verkar som jag saknar koder som ska skrivas in. De koder jag har är dels en activation code på ett papper för Pro Tools 9 och en kod på kartongen men inget verkar vara rätt. Jag har kontaktat Avid utan något direkt svar, och man börjar mer och mer bli frustrerad. Så jag undrar ni som har uppgraderat till 10'an vad är det för koder som behövs och kan man få tag i dem av Avid?

Nu har jag inte gjort detta själv, Men borde det inte ligga på ditt Avid konto i så fall?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

När jag köpte mitt PT 10 (uppgraderade från PT 7) så fick jag koden på ett papper när jag hämtade PT 10:an, Det var den enda kod jag behövde. (I och för sig har jag för mig att man måste ha ett Pro Tools reggat hos Avid för att kunna uppgradera, jag är inte riktigt säker).

Vad det gäller PT 7 så stod aktiveringskoden i manualen (på en klisterlapp).

mvh/Peter

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...